Segling, böcker och extraknäck

Hej allihopa! :)

 

Senaste scoutmötet blåste det på riktigt bra, själv seglade jag med den större båten och fick sitta vid rodret. Är nästan roligare att segla när det blåser på sådär mycket, man lär sig liksom bättre då i och med att det snabbt märks om man styr fel på något vis. (skratt) Lite kallt var det kanske och motorn krånglade tyvärr lite där på slutet, men vi kom ju ändå in i hamn sedan som tur var. ;)

 

Kämpar fortfarande med Längtans rike, men det är faktiskt bara lite mera än en 1/4 kvar av den nu! Sedan funderar jag lite över vad det blir efter sista delen av Sagan om ringen, men kan ju iallafall säga att det ska bli skönt att få den trilogin klarrecenserad... (skratt) Kolla upp på boklistan om ni inte hänger med!

 

Tja, just kom jag hem från ett café som ligger i närheten där jag ska extraknäcka på i sommar framöver. Själv trodde jag att det skulle bli någon dag lite nu och då som jag jobbade, men nu har jag redan blivit lovad en hel del jobb, vilket bara är kul för det är både trevlig miljö och arbetskamrater där! :D Inte virrade jag alltför mycket heller, på sin höjd att jag tappade lite bestick när jag bar in en bricka, var nära att krocka in i någon annan i personalen (det är lite trångt i personalutrymmen kan jag meddela!) och spillde lite grädde som skulle ha hamnat på en kakbit... Nå, riktigt roligt var det iallafall! :)

 

 
//Amber_sweet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0