Scoutläger, övernattning och skolstart

Hej allihopa! :)
 
Jo, jag var ju på en veckas scoutläger för ett tag sedan. Det var ett riktigt stort finlandssvenskt och själv hade jag bara varit på små mindre på Åland tidigare, så det var lugnt sagt lite omväxling jo... (skratt) På de åländska brukar det ju vara ganska lugnt och mycket fritid ändå, men på läger på fastlandet överlag har jag förstått att det är mera aktiviteter o.s.v... Men det var riktigt kul, man fick många nya vänner och det var många nya upplevelser. Bl.a. var det nattsegling för oss äldre en natt, dessutom med en lite större segelbåt än vad man var van vid.
 
Nu i helgen var jag på övernattning med en kompis ur förra parallellklassen och efterskotts-firade en äldre kompis som fyllde år under lägret. Vi åt tacos, kollade på animen Om du lyssnar noga, pratade till sent, satt på alarm vid 06:00 för att ringa och väcka några scoutkompisar som var på seglats (sedan somnade vi om! (skratt) ), åt piroger/ rostbröd/ ägg till brunch kring 11:00 och stack sedan ut ett slag kring 13:00 innan jag och min kompis skulle fara hemmåt. :)
 

Ja, så är det ju skolstart snart också! För tillfället funderar man lite halvt på shoppingrunda inför skolstarten med kompisarna samtidigt som det gäller att hitta allt studiematerial man behöver. (iallafall här på Åland så måste man inhandla studiematerialet själv efter grundskolan.) Dock har jag fått låna en hel del från min äldre kompis nu som tur är, men det är fortfarande några som ännu behövs.

 

Jag lär ta och ändra lite på boklistan också kan jag meddela efter dels lite bokinhandlande för några dagar sedan och dels några böcker jag fick/lånade av min äldre kompis! ;)

 

//Amber_sweet

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0