Läsvecka och inga fler prov m.m.

Hej allihopa! :)

Imorse när jag vaknade konstaterade jag till mig förvåning att det regnade, men det slutade dock ganska tvärt, så när jag stack ut nosen för att kila till skolan hade det redan slutat. De mörka molnen hade dragit sin kos och skymtade långt borta på väg bort. Undrar jag när snön behagar komma...

Den här veckan är en riktigt trevlig vecka, det är nämligen läsvecka och under en lektion varje dag sitter alla i skolan och läser alltså. Själv läser jag boken Skämmerskans dotter och hittills är den ganska bra. :) Visst är det bra med läsvecka så att de som inte brukar läsa så mycket också får läsa en del de med, men för oss som vanligtvis läser mest hela tiden så känns det lite onödigt på något vis... Fast inte skulle jag vilja vara utan läsveckorna, för de är himla trevliga också! T.ex. fick vi två lästimmar på raken idag när vi hade svenska näst sista timmen och sedan lästimme sista timmen då vi skulle haft spanska. (skratt)

I helgen var vi förresten och shoppade, framförallt för att hitta nya glasögon åt mamma, men jag anskaffade mig även två nya pocketböcker som nog snart dyker upp på boklistan!

Annat som känns väldigt bra för tillfället är att veckans prov redan är avklarade och inte ett enda prov nästa vecka skymtar heller! Det är riktigt skönt just så här efter en ganska stressig provperiod. I övrigt blir det förläggning (man sover över i kårlokalen) med scouterna i helgen dessutom, så helgen ser jag helt klart fram emot! :)



//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Elsa

Hej Amber. Svar kommer i slutet av veckan. Hinner helt enkelt inte med, vi har en sån där satans prov- och läxperiod nu, verkar som om lärarna vill ta kål på oss.

2011-11-16 @ 18:12:49
Postat av: Amber_sweet

Elsa: Hej! Okej ingen fara, hade en sådan period jag med för någon vecka sedan...

2011-11-16 @ 21:27:26
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0