Andra december, engelska fraser och dans

Hej allihopa! :)

Som vanligt flyger dagarna iväg sådär utan vidare nu i december, mitt i allt lär det väl bli jullov också... (skratt) I skolan var det ju tänkt att man skulle ha på sig blå- vita kläder, men oturligt nog fick jag så pass stressigt imorse att jag inte hann fundera ut någon blå- vit outfit tyvärr... Nå, ska försöka utföra de andra uppgifterna bättre, förhoppningsvis ska det väl komma någon tomeluvedag i år med, är ganska mysigt när nästan varenda elev och lärare knallar omkring med tomteluva på sig. :)

Idag inleddes dagen med syslöjd jag fortsatte på mitt påslakan, är nog snart klar med kudden så blir väl att börja fixa på något mera på täcket sedan. Under fysiken sedan hänge jag med någorlunda (som tur var!) trots att jag var i Stockholm senaste fredagen. Vi snackade om rymdraketer och vår fysiklärare plockade fram några modellrymdraketer medan han förklarade hur de fungerade. En lite gammadags 3-stegs-raket och sedan en sådan där modernare rymdfärja. (googla på det om ni inte förstår vad jag snackar om!) Det fanns t.o.m. två små astronauter och en liten USA-flagga i plast som hörde till det hela... (han gjorde ljudeffekter till och vi skojade om att han brukade hålla på med modellplanen på fritiden)

Under engelskan var det upp till bevis, dags för prov! Det gick lite segt i början, men när jag väl kom igång gick det jättebra. (skratt) Sist och slutligen hade vi gympa de två sista timmarna och då dansade vi en del streetdans. Själv hoppas jag på att vi ska ha lite pardans nästa termin också, för att dansa är ju jättekul! (skratt)

Så har vi dagens länk här!
Läs detta efter att ha kollat på länken: Ja, jag är kanske lite bekymrad över min musiksmak för tillfället, men det var någon månad sedan som jag mitt i allt fick sådan lust att lyssna på just den här låten och sedan dess har den duktigt spelats med jämna mellanrum. Jag har den t.o.m. på mobilen vid det här laget... (skratt)



//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Anki

Fin blogg :))

2011-12-02 @ 16:16:13
URL: http://nygrenis.blogg.se/
Postat av: Anonym

oki :)

Haha, rolig länk xD

Fin bild! :3

2011-12-04 @ 12:29:23
Postat av: Amber_sweet

Svar: Tack! :)

2011-12-04 @ 12:36:17
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0