Kalender, calamari och lillajulmarknad

Hej allihopa! :)

Igår var jag borta hela dagen, befann mig nämligen i Stockholm eftersom mamma skulle leta efter nya glasögon. Dessvärre hittade vi inte några, men vi var och shoppade lite annat också. Vi bl.a. var en sväng via Sf-bokhandeln och jag inhandlade bl.a. en riktigt söt kalender med bilder från animen Kicki's expressbud i. Den är riktigt gullig och har dessutom många anteckningssidor, mycket praktisk! En del böcker inhandlade jag lite här och var dessutom, så snart lär det bli flera uppdateringar på boklistan.







Lunch åt vi på en fiskrestaurang på Hötorget. Varsin calamari var det som gällde. Friterade bläckfiskringar är oerhört gott! Dock var det mitt under lunchrusningen, men kön till kassan löpte på riktigt bra och det fanns tillräckligt med platser åt folk.



Annars har jag just kommit hem från lillajulmarknaden också, den hålls här på Åland en gång i året. Lördagen före lilla advent är det som gäller och på den säljs mycket olika saker. Mest hantverk och sådant, men även bakverk och hemkokad kola eller knäck är populärt. Dessvärre är evenemanget även känt för att man kan bli ganska lerig om fötterna när så många trampar på samma ställe hela dagen. Förra året var det ju dock så pass mycket snö, så det där med leran kunde man ju glömma, men det här året var det en del... (skratt) Själv inhandlade jag bara en smällkaramell och lillasyrran, var tänkt att jag skulle inhandla kokosbollar också, men hittade till min förfäran inte några alls! Alla de få stånd som sålde hade redan sålt alla sina kokosbollar tyvärr. (skratt)

Nå, en glad lillajul önskar jag alla läsare! :)

//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: lovisa

aha oki :)

Gullig framsida! ^^

2011-11-26 @ 19:26:33
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Lovisa: Instämmer fullständigt, den börjar dessutom redan på måndag så kan börja använda den på en gång ^^

2011-11-27 @ 14:08:10
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: Blunk

Gullig bok XD

2011-11-27 @ 17:33:17
URL: http://blunk.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Blunk: Tack :)

2011-11-27 @ 20:12:36
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0