Bokrecension: Isens hemlighet

Hej allihopa! :)

Var skönt med sovmorgon, kattungen Måna-Lysa väckte mig vid niotiden. Hon hade somnat bredvid mig igår kväll när jag låg och läste, men var redan på farten när jag vaknade. (skratt)
I alla fall har jag lyckats läsa ut en till bok, så givetvis ska det bli en bokrecension!

Bokrecension:

Namn:
Isens hemlighet
Handlar om: Åses mardrömmar blir bara värre och värre efter händelsen ute i skogen. Hon drömmer att hennes bror Adrian kallar på henne, att han är i fara och behöver hjälp. Men hur ska hon ta sig till Underjorden? Hon får ju inte öppna några portar dit, balansen mellan de dödas och de levandes riken får inte rubbas. Samtidigt får Stall Norrsken besök av en mycket berömd tränare, Vera skulle så gärna vilja delta men hennes familj har ju problem med ekonomin... Kanske kan Joakim hjälpa till? Men vem är egentligen tränaren, har han egentligen någon baktanke med besöket?
Antal sidor: 149 st.
Bokserien: Isens hemlighet är andra boken i serien Stall Norrsken. Första boken heter Eldens gåva.
Kommentarer: Tycker nästan att den andra boken var bättre än den första. Tyvärr känns serien fortfarande alltför odetaljerad och sedan jag förstår inte att Åse inte reagerar på sina drömmar. Hur kan någon som redan är död dö? (det förklaras ju senare i boken givetvis, men tycker ändå att hon borde reagera på det när hon inte vet)
Grupp: Vänskap, hästar, en del dramatik och fantasy.
Ålder: ca. 10+
Betyg: ♥♥♥
Boken är skriven av: Noomi Hebert/Lena Ollmark
Isens hemlighet

//Amber_sweet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0