Så var det visst måndag

Hej allihopa! :)

I morse när jag vaknade hade jag lite smått ont i halsen, i varje fall när jag svalde. Fast sedan efter att ha ätit lite frukost kändes det mycket bättre. Alltså hade jag bara lite "morgon-ont-i-halsen" som jag så fint brukar kalla det. (skratt)

På klasstimmen diskuterade vi vart vi ska åka på klassresa. Det blir väl någon gång först nästa år, men man måste ju diskutera vart och hur man ska tjäna ihop pengar till det ett tag före. Förslag som London och Island bl.a hoppade hit och dit, men jag antar att vi håller oss inom Norden åtminstone. (blir lite dyrt annars nämligen)

Svenskan återgick till det normala idag, vi har börjat med temat fantasy och skräck. Svenskaläraren började med att läsa lite ur början på boken På ödets vingar... (skratt) Sedan gick vi igenom vad fantasy var och gjorde några frågor... Inte särskilt intressant, om ni frågar mig. Fast vi ska visst senare den här terminen skriva en novell, vilket är något jag längtar till! :)

På historian ska vi visst ändra lite på sättet att läsa, gå igenom och sådant på lektionerna. Hrm, sättet som historialäraren försökt förklara lät lite underligt, men jag antar att man väll snart kommer in i det.
Min franska övningsbok skulle visst ha varit med, men eftersom någon till hade lite problem med det så var det inte så fasligt. :) Vi började på ett nytt kapitel om färger idag.

Matte och engelska hade vi de två sista timmarna och hela engelskan var jag ganska trött... (kanske efter den jobbiga diagnosen på matten?)

Snart kommer en till bokrecension och en titel kommer strykas på listan! :D



//Amber_sweet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0