Måndag...

Hej allihopa! :)

Måndagar är ganska jobbiga, jag har en massa ämnen där man ofta får läxor just den här dagen...
Första lektionen hade vi givetvis klasstimme som alltid, den här gången var den lite kortare än vanligt. Vi skulle sedan ha information om den kommande friluftsdagen direkt efteråt!

På svenskan läste vi några dikter och gick igenom frågor till dem, men vi fick också höra att vi får välja mellan att skriva fantasy eller skräck när vi ska skriva noveller. Jag funderar och funderar för tillfället. Om jag tar fantasy så blir det antagligen med en massa alver, draker och vad jag nu vanligtvis brukar hitta på när det gäller fantasy... (skratt) Frågan är bara hur jag ska få den kort, jag skriver alltid väldigt långa och detaljerade fantasyberättelser. Och skräck är helt enkelt inte riktigt min grej så jag vet inte riktigt... :S

Historialektionen löpte på och efter lunchen satte franskan igång igen. Jag virrade omkring som vanligt och jag har kommit fram till att min franskalärare är väldigt snäll och låter mig vara lite virrig. (okej, inte tror jag att hon skulle sparka ut någon ur franskagruppen sådär bara för en sådan lite detalj, men, men... (skratt)) Tror inte att jag kan förklara hur jag menar med att virra på franskalektionerna utan att dra in er i en massa franska grammatik, så vi får låta det vara... (skratt)

På matten satt vi i datasalen och gjorde lite matteövningar på någon hemsida.
Engelskan känndes väldigt tung och minst halva klassen verkade ganska trötta. Vi har haft en vikarie nu ett tag, men den vanliga läraren är snart tillbaka som tur är. (inte för att jag ogillar vikarien drekt, men jag föredrar min engelskalärare)

Jag har haft lite huvudvärk idag, men enligt mamma beror det nog på att det har varit oväderssjukt den här dagen. Tja, det är ju ganska mulet och regnat har det gjort de senaste dagarna... :S
Förövrigt kommer det nog alldeles strax en till bokrecension och en bok jag lånat från en kompis kommer läggas till på listan också!
Blev nöjd med senaste bilden, den tog inte riktigt lika lång tid som de andra att göra... Eller det känns så i varje fall. Kanske för att jag delade upp arbetet en del? :o


//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Ine Henriksen

Ha en riktigt fin kväll!

2010-08-30 @ 19:38:48
URL: http://inehenriksen.blogg.se/
Postat av: nicole

Söt blogg :)



ska vi följas via bloglovin?

/Shoppaholly

2010-08-31 @ 14:31:15
URL: http://nicolesjostrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0