Sista lektionerna, nostalgi och sommar

Hej allihopa! :)

Under dagen har det varit sista lektionerna inom ämnena, under franskan satt vi t.ex. och kollade klart på filmen om Edith Piafs liv som vackert avslutades med hennes sång Non Je Ne Regrette Rien. (nej, jag ångrar ingenting) Franskaläraren bjöd oss på glass och i slutet av timmen kramade hon om oss och önskade oss lycka till... (lite sorgligt är det ju ändå med skolbyte, måste man medge)

Under biologin lät biologiläraren oss ränna ute på skolgården och hämta blad från olika träd. (precis som vi gjorde i sjuan!) Sedan gick vi igenom i klassrummet gick vi igenom de vanligaste träden.

På engelskan tittade vi på film (Flyga drake, heter den) och sedan snodde vi den sista lektionen, då vi egentligen hade matte, för att titta klart på den. (dock hade vi tyvärr lite kvar när vi slutade...)

Ute blommar mycket fortfarande för fullt, körsbärsblommorna har tyvärr börjat falla, men fint är det ju fortfarande! :)



//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Elsa

Hej Amber. Jag försökte svara på mejlet igår, men min e-post talade om att det var nån felsökning på gång och när den sen var avslutad så fanns det fem icke åtgärdade fel. Jag försöker igen om några dagar.

2012-06-02 @ 21:52:52
Postat av: Amber_sweet

Elsa: Hej! Okej ajdå, hoppas att det ordnar sig!

2012-06-04 @ 17:09:01
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: Elsa

Hej Amber. Jo, de har ju sagt att vi ska köpa en ny dator, men det verkar dröja.

2012-06-06 @ 15:17:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0