Suddiga figurer, släktforskning och skrivartävling

Hej allihopa! :)

Jo, jag var ju tvungen att gå utan glasögonen idag eftersom de var på reparation hos optikern... Visst hade jag lite problem med att se vad det stod på tavlan ibland och man såg ju inte alltid alla som var längre bort i korridorerna, men annars gick det faktiskt rätt så bra. Dock är nog detta inget jag skulle vilja göra om, det var väldigt förargligt när man inte såg allting ordentligt och det kändes väldigt tomt utan glasögonen tryggt på näsan... Nå, nu har jag varit och hämtat dem, så nu ska nog allting vara bra igen! :)

Dagen inleddes med att vi började med ett nytt projekt, tidigare forskade vi ju om brottslighet under 1900-talet, men nu ska vi släktforska. Vi ska gå tillbaka tre generationer, vilket jag själv iallafall tycker att ska bli ganska intressant. (skratt) Sedan ska vi göra en stor världskarta där vi ska sätta upp knappnålar varifrån alla har sitt ursprung.

Dagen löpte på och kantades av förhör på EU-länderna på samhällan, lite virrande eftersom de för tillfället har problem med att få klockorna att ringa in till lektion och olika uppgifter på biologin. (vi skulle kolla pulsen o.s.v., men ganska skönt att inleda terminens biologi på det sättet ändå!)

Så var det dags för svenska, vi ska dock byta svenskalärare om någon vecka, men vi började med ämnet "Språk" med henne ändå. Men språk är intressant, vi diskuterade bl.a. på vilka olika sätt man omedvetet uttrycker sig i olika situationer och beroende på vem man talar med. (sådant tycker jag att är väldigt intressant! (skratt)) Annars berättade vår svenskalärare också om en årlig skrivartävling som snart ska börja, själv hoppas jag att det är något roligt tema så att jag kan delta, det är alltid kul att visa upp texter bara det är något som intresserar en tycker jag. :)



//Amber_sweet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0