Snöstorm, misstag och "Friday"

Hej allihopa! :)

För tillfället viner vinden där ute och ned snöar det mjuka stora vita flingor som dras med av den hårda vinden. Allting är numera snötäckt, men man ska inte luras av den vita fasaden, för under den är det väldigt halt. Vår infart är ett gott exempel. Är nog isgata hela vägen där... Nå, var skönt att komma in i värmen sedan iallafall! (skratt)

Idag var bussen ganska sen av förklarliga skäl och man lunkade in sedan i skolan med håret på ända och med frusna fingrar och kinder... Nå, första lektionen hade jag syslöjd och vi fortsatte med våra påslakan (kudde och täcke), efter det ska vi sedan sticka eller virka någonting... Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, men troligtvis blir det väl ett par sockor eller vantar. (skratt)

På fysiken var fysikläraren snäll och lät oss plugga några minuter på engelskaförhöret som vi skulle ha följande lektion, sedan började vi med ett nytt kapitel om elektronik. Senare gjorde vi ett experiment där vi kopplade med bl.a. ett batteri och en liten glödlampa. Engelskaförhöret sedan gick ganska lätt, så det ska nog ha gått rätt så bra. :) Efter det gjorde vi lite uppgifter och sedan tittade vi på roliga filmmisstag på YouTube från filmerna Titanic och Gladiator. (kapitlet handlar om just filmmisstag)

På matten fortsatte vi med att repetera till provet, men den timmen flöt på ganska bra... Sedan var det dags för gympa och vi var tvungna att ge oss ut i snön igen för att gå till gymnastiksalen vi skulle vara i. Vägen var hal och vinden blåste upp i ansiktet på en... Usch och fy! Väl på gymnastiken spelade vi badminton, till min stora glädje. Det är en av det få sporter jag tycker om. (skratt) Gymnastikläraren lovade efteråt när vi höll på att stretcha att om det blir någon bra is så ska vi få skrinna och de har visst lovat minusgrader i någon vecka till vad jag förstod! :)

Under gymnastiken sjöng några i klassen på låten Friday, så nu har man den på huvudet... (skratt)



//Amber_sweet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0