Skrivartävling, spets och skridskor

Hej allihopa! :)

Till att börja med så måste jag ursäkta mig över att bloggen har varit så pass inaktiv, men det beror helt enkelt på att jag varit upptagen med diverse läxor och matteprovet tills idag.

Igår hade vi för övrigt författarbesök för att inspireras till den kommande skrivartävlingen. Alla nior ska skriva ett bidrag, men det är frivilligt att skicka in det sedan. Själv tycker jag ju väldigt mycket om att skriva, men i den här tävlingen sade de att det inte alls skulle bedöma efter stavning och grammatik så mitt fina ordförråd är ju dessvärre inte till någon fördel då... Nå, temat till tävlingen är "Horisont" och man får skriva sitt bidrag i vilken form som helst. Novell, dikt, tecknad serie... Ja, inte ens längden är begränsad på något vis. Själv tycker jag det hela är lite halvtflummigt och skulle hellre vilja vara med i något mera... Liksom allvarligare, jag uttrycker mig helt enkelt bättre grammatiskt rätt och med en massa ovanliga och trevliga ord. I övrigt tycker man väl att de borde uppmuntra ungdomar till att skriva fint? Språkets formella skriftform och dess alla finesser bör väl bevaras?

Dagen inleddes med att jag stressade omkring och packade gympaväskan, åt frukost och hetspluggade på de engelskaglosorna jag glömt bort att vi hade i läxa... Nå, tillslut hade jag det mesta på koll, men då kom jag på att jag ju skulle ha med mig spetsen till täcket som jag syr i skolan, så det blev att rota i diverse lådor efter den innan jag fann det jag sökte... (skratt)

På syslöjden är jag klar med kudden, det är bara täcket som är kvar att fixa på, men det är ungefär var de andra också håller på med för tillfället, så jag hänger faktiskt med ganska bra den här gången. Andra lektionen var det dags för fysik, då fortsatte vi med elektroniken och höll på att koppla med diverse glödlampor lite mera.

Under matten var det då dags för prov och jag var ganska nervös inför det, men det visade sig faktiskt vara ett ganska lätt prov som tur var! Sedan på gymnastiken, då vi spelad volleyboll, upprepade gymnastikläraren sitt löfte om att vi ska få skrinna på gympan bara det blir is. Hoppas verkligen att det bli lite kallare så att vi får skrinna! :)

Så skönt med fredag, inga läxor över helgen heller så ska se till vara med en kompis jag inte träffat på ett tag nu, men annars hade vi tänkt kolla på lite film också. ;)



//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Elsa

Hej Amber. Ditt mejl kom fram precis som det skulle, det är bara jag som inte svarat, och det ber jag om ursäkt för. Men som du kanske märkt svarar jag endast på helger, eftersom jag är väldigt stressad annars. Hoppas du förstår. Svar kommer snarast.

2012-01-21 @ 14:18:31
Postat av: Amber_sweet

Hej! Okej, så skönt att höra att det funkade som det skulle. Okej, jodå, ingen fara! :)

2012-01-21 @ 15:15:06
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0