Skolstart, glasögonstrubbel och matematik

Hej allihopa! :)

Till att börja med inleddes vårterminen idag, dessvärre hade jag lite bekymmer med glasögonen. Under helgen hade jag varit tvungen att gå utan dessutom eftersom de höll på att falla sönder och jag inte ville använda dem i onödan. Inte hade optikern öppet under helgen, så det hela fick vänta till måndagen... (mera om glasögonen senare!)

Nå, i övrigt var skoldagen helt okej. Under bonusen satt jag mest med en kompis och snackade eftersom vi ju inte hunnit få några läxor ännu. På samhällan började vi med EU, en fördel med ny termin är att det för det mesta kommer en massa nya saker. (skratt)

På matten repeterade vi dock eftersom vi inte hunnit klart med kapitlet innan jullovet så i ska ha provet om någon vecka. Dessvärre insåg jag att jag kommer att vara tvungen att reptera ganska mycket, det var inte så mycket som kändes särskilt bekant såhär efter jullovet... Nå, jag förstod kapitlet ganska bra tidigare, så jag ska nog lyckas hitta tillbaka på det gamla spåret snart. (skratt)

Jag höll förresten mitt föredrag med spanska recept idag, sedan fick vi en ny uppgift som också var Spanienrelaterat. Vi ska göra en liten film där vi ska spela upp ett restaurangbesök på spanska. Gästerna som beställer ska inte vara så duktiga på spanska, men hovmästaren ska vara väldigt duktig på spanska. (så den karaktärens repliker kommer vi att få hjälp med, men resten av spanskan i filmen ska vi jobba med själva!) Sedan delade vi upp oss i grupper och jag hamnade i en rätt så trevlig grupp. Själv ska jag spela hovmästaren, men det ska nog gå bra. :)

Just nu är glasögonen hos optikern, men de ska iallafall förhoppningsvis vara lagade till imorgon! :D (dessvärre innebär detta att jag lär vara tvungen att gå omkring utan glasögon imorgon... Heh, vi får se hur det går!)

K-On!

//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Heeej!!

Önskar dig en härlig tisdag! :D

2012-01-10 @ 10:02:21
URL: http://mooollys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0