Mangarecension: Emma

Hej allihopa! :)

Oj, vad jag letat efter den sjunde delen i mangan Emma! Tillslut fick jag höra att de har slutat tillverkats och jag övervägde t.o.m. att läsa den på engelska, men så idag kom lillasyrran hem från skolan med boken i handen. De hade den visst på hennes skolas bibliotek! (vårt skolbiblioteket är nämligen väldigt litet) Efter att ha tackats henne ordentligt slängde jag mig på soffan och sträckläste den. (skratt) Så givetvis ska det bli en mangarecension! ;)

Mangarecension:

Namn:
Emma
Handlar om: Emma arbetar som piga hos en guvernant och när en av hennes arbetsgivares tidigare elever, William, en dag kommer på besök blir de två ungdomarna genast förälskade. Men detta är 1800-talets England och en romans mellan en gentleman som William och en piga som Emma är verkligen inte acceptabel, vilket de båda inser snabbt. Trots detta börjar de träffas, men kommer detta någonsin sluta väl?
Antal böcker i serien: 7 st. (+ några sidomangor)
Kommentarer: Emma är en riktigt härlig manga med både humor, intressanta karaktärer och en fin story. Man fastnar snabbt och lätt för mangan och den är väldigt spännande, det händer liksom saker och ting hela tiden. Dock känns slutet ganska avklippt, även om det är gjort på ett fint sätt, men det känns som om tecknaren lite snabbt fixade ett passande slut...
Grupp: Shoujo, humor, historia, vänskap, dramatik, romantik och spänning
Ålder: ca. 13+
Betyg: ♥♥♥♥½
Mangan är illustrerad av: Mori Kaoru
Emma

//Amber_sweet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0