Kramsnö, algebra och spanska restaurangbesök

Hej allihopa! :)

Som tur var så kom jag upp ganska ordentligt idag, andra bullar var det nämligen igår. Då stängde jag bara av alarmet och gick och lade mig igen och somnade om på en gång, sedan kom pappa och väckte mig vid halv åtta... Men då var jag uppe på ett kick! (skratt)

Idag inleddes dagen med att vi fortsatte med släktforskningen och läraren lovade att han skulle fixa en världskarta till nästa gång, så att vi ska kunna sätta upp knappnålar varifrån alla kommer. Jag är inte riktigt klar ännu, men det ska nog ordna sig!

På biologin därefter började vi med virus och immunförsvaret, vilket jag tyckte var ganska intressant. Följande lektion var det bonus. (har det istället för finska, man sitter i ett klassrum och pluggar på prov/gör läxor och har tillgång till hjälp av en lärare.) Tillbringade den lektionen med att plugga till matteprovet på fredag och på franskaglosorna till imorgon. Men både algebra och franska är ganska okej, så det var inte så fasligt. (skratt)

Under svenskan informerade svenskaläraren om det kommande författarbesöket på torsdag, så vi missar de två första lektionerna. Författaren ska informera och inspirera oss angående en skrivartävling, har ingen aning om vad det är för tema på skivartävlingen, men förhoppningsvis är det ju något intressant. :)

På spanskalektionen fortsatte vi, till min lättnad, istället med att fortsatte förbereda filmen som vi ska göra på spanska. Vår grupp började skriva på manuset och kom fram till att gästerna på restaurangen ska vara på en viktig affärsresa, sedan ska de lyckas få mat över kontraktet... (skratt)


Snön är kvar, men numera är det kramsnö!

//Amber_sweet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0