Bokrecension: Genom dina ögon

Nu i helgen har jag varit på kräftskiva till stugan med släkten, vi sov över där sedan. Jag och lillasyrran låg och drog oss till nio/tio-tiden, var väldigt skönt efter att ha gått upp kring 06:00 majoriteten av de senaste mornarna... (skratt) Nå, kräftorna var riktigt goda, klådde lillasyrran i kortspel och så läste jag ut Genom dina ögon! Så tänkte göra en recension på den nu, rekommenderar den här boken starkt! :)

Namn: Genom dina ögon

Handlar om: Själarna, ett slags utomjordiskt väsen som lever med hjälp av andra värdkroppar, har invaderat jorden. Själen Vandraren tilldelas en rebellkropp vid namn Melanie Stryder, vilket annars är väldigt ovanligt att en nykomling får. Hon har besökt många andra världar tidigare och är väldigt nyfiken är Jorden, kanske ska hon slutligen slå sig till ro på denna planet? Men så slutar inte Melaines medvetande kämpa emot. Hon visar bilder av sin älskade Jared (som fortfarande håller sig gömd någonstans) för Vandraren och snart kan Vandraren knappt skilja på sin och Melaines vilja längre. Slutligen beger de sig ut på en färd genom öknen, i hopp om att finna deras älskade Jared. Men lyckas de hitta honom? Och om de nu gör det, är omständigheterna verkligen så som de föreställt sig dem?

Antal sidor: 606 st. i pocketformat

Kommentarer: Själv tycker jag faktiskt att den här boken är bättre än Twilight, men jag måste medge att början känns väldigt trög. Dock när man nu väl kommit genom den där tråkiga och överdetaljerade delen av boken så är den väldigt intressant och spännande. Det finns många väldigt trevliga karaktärer och en spännande, romantisk och även tankeställande story. Det är t.ex. väldigt intressant med den icke-mänskliga uppfattningen om mänskligheten. Rekommenderar den här boken stark som sagt! :)

Grupp: vänskap, fantasy/science fiction, romantik, spänning, action, dramatik och humor.

Ålder: ca. 14+

Betyg: ♥♥♥♥½