Påslakan, smörgåsar och regn

Hej allihopa! :)

Till att börja med inleddes den här ovanligt trevliga fredagen med syslöjd. Jag och min kompis var tvungna att rusa till lektionen eftersom vi trodde att läraren redan hade kommit, men det visade sig att hon var ovanligt sen. (skratt) På syslöjden håller vi på att sy påslakan. Täcken och kuddar alltså. Mitt ska vara i rosa och vitt och runt kudden ska det liksom vara rosa volanger... Eh, ja det blir ganska feminint. (skratt) Jag hann börja sy lite på volangerna, men sedan skulle jag vara med och hjälpa till att bre smörgåsar och sälja första rasten. (i vår skola turas alla klasser om att göra olika sysslor i skolan. Det kan vara som att sortera böcker i skolbibban, hjälpa vaktmästaren, torka bord, sälja glass på lunchrasten eller bre och sälja smörgåsar första rasten då. Så det är vår klass den här veckan alltså.) Smörgåsarna tog dock ganska fort slut... (skratt)

Andra lektionen hade vi fysik och vi håller för tillfället på med att göra uppgifter angående radioaktivitet och strålning som vi sedan skall lämna in till läraren. Efteråt hade vi engelska, hände väl inte så mycket egentligen...

Till lunch var det kebab, vilket jag och min kompis hade väldigt roligt åt eftersom vi gått och nynnat på "Får jag bjuda dig en kebab" den senaste tiden. (skratt)

Jag har nyligen bytt mattegrupp och nu var det dags för första lektionen i den nya. Jag bytte till den svårare mattegruppen alltså, tidigare gick jag i medel. Jag var rädd att det skulle vara för lite genomgångar och att jag skulle tycka det var svårt, istället tyckte jag det var jättetrevligt när jag väl kom in i det hela. Är jättenöjd med läraren också, hon förklarade till och med en sak som var lite överkurs för att vi skulle förstå saker lite bättre. Istället för att bara göra som de flesta andra lärare och säga något i stil med: "Nämen det är bara så, okej?"

Sista timmarna hade vi gymnastik och vi har börjat jogga en bit före vi sätter igång. Det är jobbigt och jag är tvungen att gå ganska stort bit av det hela, förstår inte att de påstår att man skall kunna springa den... Hrm, iallafall höll vi på med häcklöning och längdhopp bl.a. under lektionen. Jag ogillar häcklöpning starkt. Jag har korta ben, det är bara så och därför är det extremt jobbigt när vissa av hindren är så höga. För det mesta bruka de trilla omkull, är mycket glad över att jag aldrig faktiskt lyckats trilla omkull i gruset med huvudet före. (tag i trä!)

Jag känner på mig att det ska regna, dessutom skymtar jag mörkare moln längre bort på himlen. Nåja, om det inte blir alltför dåligt väder så kommer troligtvis en bokrecension till helgen! :)



//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Lovisa

aa, jo vi sprang ju dit. hehe (a) ;) :)

haha, jo, jag kommenterade det ju hela tiden under maten. xD :)

Fin bild! :3

2011-09-02 @ 15:27:25
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Heh, jo :)

Haha, jo även So hade kul åt det xD :)

Tack! ^^

2011-09-02 @ 16:13:03
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0