Navigation, "chiefen" och reflexjackor

Hej allihopa! :)

Ursäkta att jag inte har bloggat något under veckan, ni är säkert väldigt nyfikna på min prao... Jag trodde ju jag att jag skulle kunna få ihop något inlägg sådär utan vidare om det hela nästan varje dag. Men gissa vem som somnade på soffan direkt efter att ha kommit hem på måndagen? Hm, jo jag var väldigt trött efter varje dag, dock hade jag extremt kul! Jag praoade på en större skärgårdsfärja och tillbringade dagarna med att bl.a. sitta uppe på bryggan och navigera, skala potatis nere i kabyssen (köket på fartyget alltså!), svansa efter diverse AT-matroser (de brukar styra för det mesta, men annars hänger de mycket på däck och så att säga "vinkar bilar".), hänga med en riktigt trevlig städerska där eller sitta nere i maskin med maskinmästaren.

Veckan var riktigt kul måste jag erkänna, har bl.a. lärt mig en massa intressanta uttryck som t.ex. mäss (matsal) och chiefen (maskinmästaren). Annars har jag uppskattat varje syssla jag gjort där också, det fanns liksom inget som jag tyckte att var extremt tråkigt eller liknande, vilket ju är ett stort plus.

Ja, sedan var det ju den där ljuvliga reflexjackan som jag fick låna den veckan! Snubbarna där skulle först ha mig att prova en "vanlig" jacka för dem, men den var ju alltför stor för mig. Så de skojade om att de var tvungna att leta efter en jacka i "smurf-storlek" åt mig... (skratt) Tillslut hittade de en åt mig som bara var någon storlek för stor, den var riktigt mysig när man stod ute på däck de lite kyligare dagarna. :)

De bytte dock besättning väldigt ofta, så jag tror bestämt att jag hann hänga med nästan alla som jobbar där... Men det var bara de i första vakten (de som jag hängde med under måndagen.) som jag faktiskt kan skryta med att jag kan allas namn på... (skratt)



//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Amber. Funkade det, jag menar...blev mejlet rätt nu? Jag testade att vidarebefodra, vet ej om det funkar, men det ser okej ut på min dator.

2011-10-31 @ 19:31:47
Postat av: Amber_sweet

Elsa: Jodå, allting kom fram som det skulle nu! :)

2011-11-01 @ 15:33:04
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: Elsa

Hej Amber. Har du skickat något mejl...om du inte har det - okej - men om du har det så har det inte kommit fram. Jag bara undrar, känn dig inte stressad eller så, men...ja.(:

2011-11-09 @ 22:02:43
Postat av: Amber_sweet

Elsa: Hej! Ursäkta har helt enkelt inte hunnit skicka något, men det är på kommande! :)

2011-11-11 @ 16:58:34
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0