Sagan om ringen, läsning och bilder

Hej allihopa! :)

Ugh, jag håller på att läsa Sagan om ringen just nu och den är väldigt slö vid vissa delar. Känns som om de ska sjunga hela tiden och den är alltför detaljerad om hur det ser ut när hoberna vandrar. Sedan känns språket väldigt gammaldags och är nästan i behov av att ha en ordlista bredvid ibland. Jag brukar vanligtvis gilla detaljerade beskrivningar och lite gamaldags språk i böcker, men det här känns väldigt överdrivet! Det är ju nästan mera detaljerade beskrivningar och sång än handling och så anser jag verkligen inte att det bör vara i en fantasybok. Mera om det hela när jag väl recenserar den, kanske är det helt enkelt början som är slö?

Hrm, nå samtdigt har jag lillasyrran att läsa också. Hon ska få fart på läsningen och för tillfället har jag henne att läsa Mumin-böckerna, hon verkar tycka om dem så det hela verkar gå bara bra.

Tänkte visa lite bilder som jag glömt visa, sedan vill jag nämna att jag ska bort i helgen på övernattning så det är möjligt att det inte blir något inlägg då... Men vi får se! :)

Grodyngel!
Grodynglen har fått ben nu förresten, går och tittar på dem nästan varje dag nuförtiden. (skratt)


Här i simmar grodynglena! (skratt)

Tusenskönor


Tusenskönorna blommar som bäst just nu.


Syrenerna blommade väldigt vackert, tyvärr försvann de ganska fort när det var så varmt... Jag fick ett par ganska trevliga bilder, ser ni förresten det underliga med denna bild som fick mig att ta med den här? ;)


Gjorde den här för ett tag sedan, men tyckte att jag gott kunde ta med den.

//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Elsa

Hej Amber. Ursäkta att jag inte svarat, men jag har torterats idag med olika promenader och cykelturer. Tortyren utfördes av mina familjemedlemmar. Svar får du på lördag.

2011-06-17 @ 20:51:33
Postat av: hello

Har läst sagan och ringen :P!

Ha,ha förstår vad du menar den kan vara

väldigt slö/seg i vissa delar xD.

2011-06-23 @ 15:56:58
URL: http://ourgirlpower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0