Tillbaka från Paris, bortresta vänner och semesterbilder

Hej allihopa! :)

Bloggpausen var på grund av att vi var bortresta kan jag berätta. Vi for till Paris i sisådär en vecka och hyrde en fin lägenhet under den tiden. Den var på artonde våningen och jag är väldigt höjdrädd så jag var lite bekymrad över det hela först, men sedan visade det sig ju att det gick jättebra. Det var så pass högt upp att man inte blev höjdrädd och det bästa av allt var att man såg Eiffeltornet från balkongen.

Den här Parisresan var lite annorlundare än de andra, vi besökte nämligen en stad utanför Paris den här gången. Staden heter Le Mans och vi åkte dit speciellt för en väldigt vacker turistattraktion under natten. Ni förstår, under sommaren när solen gått ned så sätter de igång projektorer som lyser upp de gamla husen och byggnaderna där. Det visas rörliga bilder och det spelas upp mindre scener runt den hela äldre delen av staden. Man får gå runt och kolla på det och det är helt gratis. Det hela kallas La nuit des chimères. Monstrens natt betyder det ungefär.

För tillfället har vi packat upp det mesta och jag går omkring i en svart läderkjol jag köpte i Le Mans, jag tror inte vi har shoppat så här mycket tidigare... Jag lovar att visa bilder på kläderna lite senare! :)

För övrigt är de flesta av mina vänner bortresta just nu, så det blir ingen övernattning den här helgen. Hrm, tänkte iallafall visa lite bilder jag tog i både Paris och Le Mans:

Utsikt från balkongen

Solnedgång

Parad på franska nationaldagen

Parad

Lovar att ladda upp flera bilder senare! :)

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Blunk

Hoppas ni hade det bra :)

2011-07-20 @ 20:41:40
URL: http://blunk.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Du måst berätta mera å visa bilderna nästa gång vi ses. :D



Fina bilder! ^^

2011-07-22 @ 17:06:34
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Blunk: Tack så mycket, det hade vi också. ^^

Lovisa: Ja, det lovar jag att göra xD :)

Tack, tack ^^

2011-07-23 @ 12:58:21
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0