Bokrecension: Mycket mer än så

När jag var till Paris köpte jag den här boken på Arlanda innan vi skulle fara (liksom för säkerhets skull om jag skulle hinna läsa ut de två andra böckerna jag hade med mig), den visade sig vara ganska bra så jag tar med den här som bokrecension!

Mycket mer än så
Handlar om: Sjuttonåriga Auden bor ensam med sin mamma och är väldigt duktig i skolan. Hon har försökt få sin mammas uppmärksamhet på det viset, men det verkar aldrig lyckas och hennes mamma verkar vara mer förtjust i Audens storebror som är ute och reser i Europa. Dock misstänker hon att han snarare är där för sällskapslivet och att roa sig än att plugga, som hennes mamma givetvis går på eftersom hon vill tänka väl om sin son. Audens pappa har just gift sig och  tillsammans med sin nya fru fått en liten flicka vid namn Thisbe. Audens tror att hennes sommarlov ska vara fullt av pluggande och sömnlösa nätter som vanligt, men så tackar hon ja till ett erbjudande att få tillbringa sommaren hos sin pappa och hans nya familj. Efter den sommaren lär ingenting vara sig likt längre.
Antal sidor: 412 st. i pocketformat
Kommentarer: Jag hade väl egentligen tänkt mig något annat av den här boken, men det betyder dock inte att den behöver vara dålig. Den var lite trög i början, måste jag erkänna, men när man väl kommit igång och läsa igenom ett par kapitel så var man fast. Det finns flera härliga karaktärer bara man tar sig tid att ta åt sig av boken, för storyn är egentligen lite komplicerad fast den känns så enkel. Boken handlar mycket om att ge sig ut i världen och spräcka den där lilla rosa bubblan runt sig en gång för alla, men den handlar även mycket om vänskap och familj.
Grupp: Romantik, vänskap, familj, lite dramatik och humor.
Ålder: ca. 13+
Betyg: ♥♥♥½