Igår och idag

Hej allihopa! :)

Ursäkta att jag inte hann uppdatera förrän nu! Men jag har haft en del för mig nämligen. Var t.ex. med en kompis igår... Ja, och så har jag varit på årets första scoutmöte också! Fast det var lite allmänt mysko, vi spelade kubb ute i mörkret och snön. Så tror jag vi tappade bort en pinne, om inte någon hittade den när jag var ouppmärksam eller något...

Nå, idag har varit en ganska okej dag, kunde dock ha varit bättre. Dagen inleds med studiehandledning som vi kommer ha nu på vårterminen och det verkar ganska trevligt att ha ett sådant ämne där man för det mesta kollar på film eller bara diskuterar som första lektion en slö torsdag.
Sedan hade vi matte och jag misstänker att jag kan få rätt bra på provet om vi verkligen ska hålla på med det vi gör nu. Vi håller på med diagram och vad det nu var vilket jag tycker är bland det lättaste vi någonsin gjort i matten på högstadiet... Hrm...
Vi fortsatte med historia-/svenskaföredraget också. Just i min grupp forskar vi om Benito Mussolini, en diktator som bodde i Italien och var mest aktiv under andra världskriget, om jag förståt rätt. Jag måste konstatera att det kanske går ganska bra trots allt, jag har just hittat en ganska bra sida där allt fakta inte innehåller en massa allmänt mysko ord som man inte ens hittar någon vettig synonym på när man sätter in det i Word. Jag håller för tillfället på att skriva om Mussolinis ungdom och barndom, han var visst ganska bråkig och allmänt aggressiv som barn... Erhm, säkert en aningen ointressant för er som inte är intresserade av historia så jag ska lova att inte sitta och hänga upp mig på det där! (skratt)



//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: MLI THAILAND

Har du ritat bilderna sjäv? :)

2011-01-15 @ 13:45:39
URL: http://lovelimli.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Svar: Nej, har bara fixat lite med den på paint från att den varit svartvit :)

2011-01-15 @ 15:42:01
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0