Servar och historiaföredrag

Hej allihopa! :)

Så inleddes den här fredagen med gympa, som vi alltid har på fredagar. Just den här gången hade vi badminton och vår gympalärare var borta. Vi fick ha bibliotekarien som vikarie istället. Nå, vi spelade badminton och jag är väl si sådär på det hela, serverna får jag bara rätt på ibland och missar badmintonbollar med jämna mellanrum...
På bilden efteråt forsatte vi med att rita av de där flaskorna och plantan. Jag började på växtens kruka, men ska väl sedan fixa dit själva växten, den andra flaskan och ett äpple som är med lite på sidan om.

På svenskan fortsatte vi med huvud- och bisatser, är dock lite delad om det ska klassas som intressant eller som onödig fakta. Men att kunna det bör man nog i alla fall göra för att få vettigare betyg. (skratt)
På bonusen (har det istället för finska, man sitter i ett klassrum och gör läxor medan man kan få hjälp av några lärare som ser till en) satt jag och läste på hissaföredraget vi ska hålla nästa vecka. Hrm, undrar hur det går...
Sista lektionen så började vi med kalligrafi, alltså att kunna skriva "finare", mer att använda på kort eller liknande alltså. Vi fick en tuschpena var med plattad spets och så skulle vi försöka på grunderna. Jag prövade göra några krokar hit och dit, vilket inte alls blev så där värst snyggt. Sedan när jag prövade att skriva lite så blev bokstävernas linjer antingen konstigt tjocka eller väldigt smala... (skratt) Fast det där sista jag skrev såg något vettigare ut i alla fall!


//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: nittibast :d

ååh badminton e askul! :D

2011-01-21 @ 20:54:41
URL: http://nittibast.blogg.se/
Postat av: miztha

animeeee! ;D

2011-01-23 @ 00:36:22
URL: http://mizthanguyen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0