Mysteriet med de försvunna drömtårtorna

Hej allihopa! :)

Det här har varit en dålig dag, urusel nästan rent ut sagt. Är nätt och jämnt att jag orkar upprepa allt här på bloggen, men ni vill väl ha något att skratta åt som vanligt?
Nå, till att börja med så var infarten till vårt hus glashal. Det gick dock att komma förbi den om man gick i den djupa snön på kanten och om man tog ytterst små steg när man var tvungen att gå på isen. Sedan var man tvungen att ta en liten omväg för att kunna ta sig någorlunda säkert fram till busshållsplatsen. Så var bussen jättesen och jag åkte med en annan buss som vanligtvis brukar komma först, men som kom samma tid som vanliga bussen brukar. Sedan väl i skolan fick jag höra att den andra bussen åkt i diket!
De i klassen som åkte med den bussen kom till skolan först efter klasstimmen som vi har på måndagsmornarna! (skratt)


Sedan hade vi hk och det gick mycket bättre än jag trodde att det skulle gå. Vi gjorde plättar, drömtårta och havreflarn. Jag gjorde drömtårta tillsammans med en annan tjej i gruppen. Den blev ganska lyckad, fast jag har ju i och för sig inte smakat på den ännu... (skratt) Kom ihåg det här med drömtårta, det är viktigt. Varför får du veta vart efter du läser! Nå, när vi stod och vispade smeten så stod en tjej i den andra gruppen bredvid och vispade smet till sin grupp. Så plötsligt skrek hon till och alla ryckte förvånat till och undrade vad som hänt. Så visade det sig att det hade sprättat en klick av smeten från vispen och hamnat på väggen... (harkel)

På lunchen satt jag och tuggade lite slött på ett knäckebröd eftersom jag var så pass mätt från alla plättarna och jag ville hålla en kompis sällskap vid lunchen.
Nå, sedan sista timmen på engelskan så fick jag plötsligt och oförklarligt en allergireaktion. Kände att ögonen började rinna lite grand, hrm, jättekul...

Sedan när jag väl satt på bussen hem och tänkte visa en kompis vad jag bakat så såg jag till min förskräckelse att en och en halv skiva drömtårta var spårlöst försvunnen! Jag hade tidigare lämnat en kompis ensam med dem, men hon hade bestämt inte ätit dem... Hrm, de misstänkta är alltså: Alla i min hk-grupp, inklusive hkläraren! Ja, så vaktmästaren också. Han kan ha tagit extranyckeln till mitt skåp och snott åt sig någon bit!


Tokyo Mew Mew

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Fin bild ^^

2011-01-18 @ 15:46:27
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Lovisa: Tack! :)

2011-01-18 @ 18:11:39
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0