Jaha, måttligt road

Hej allihopa! :)

Usch, gårdagen var en ganska jobbig dag. Till att börja med hade vi ju det där Mussoliniföredraget på hissan och jag kom av mig mitt i allt. Orden jag sökte fanns inte nedskrivna bland stödorden jag hade till hjälp och jag fick totalt hjärnsläpp. Var knäpptyst i ca. tio sekunder innan jag fortsatte, undrar vad historialäraren sedan skriver på bedömningen av projektet... (skratt) Men annars var jag faktiskt väldigt lugn, jag kände mig inte särksilt nervös som jag brukar vara. Händerna darrade inte hela tiden och jag fick inget tvång av att hålla på med att pilla med håret eller glasögonen, som jag brukar hålla på med när jag är allmänt nervös...
Så hade vi matteprov lektionen efter, det gick väl sådär... Jag hann inte göra alla uppgifter och jag som tyckte allt var så enkelt! Hrm, önskar vi hade haft mer tid på oss.

Ja, så hade vi läkarundersökning under dagen också och jag missade början av geografilektionen när det väl blev min tur. När jag skyndade sedan från skåpet och till geografilektionen och kom in i klassrummet så såg jag att hissaläraren stod och höll på med smartboarden tillsammans med några i klassen, geografiläraren var visst borta och vi skulle ha hissaläraren som vikarie istället. Det tog en stund innan filmen om Frankrike kom igång, men smartboarden krånglade visst... Nå, blev lite besviken på filmen när de inte visade något av maten i Frankrike och inte fick man se några pain au chocolates, crêpes eller croissanter! (harkel)

Senare var det dags för Midvinterfest på scouterna, en vän jag börjat känna därifrån skulle komma fast hon hade varit osäker på om hon kunde först och allt verkade så bra tills jag insåg att jag började må riktigt risigt. Jag hade tänkte vara med, men väl utanför huset fick jag ursäkta mig och sedan ringa mamma och be om skjuts hem igen... (djup suck) Nå, väl hemma så somnade jag på soffan, jag mådde nog inte särskilt bra...
Ja, så har jag legat hemma och haft tråkigt hela dagen nu, men jag är nog ändå glad att jag gjorde det... Kunde ha blivit värre om jag åkt till skolan, så hellre att jag är borta någon dag och vilar upp mig än att jag försöker mig på att sticka till skolan ändå och jag sedan blir borta i flera dagar! :S


//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: ANGELICA [foto&basket]

Riktigt bra blogg du har! :D

2011-01-27 @ 18:59:03
URL: http://steeler.blogg.se/
Postat av: jojjoChan

Hoppas du mår bättre nu.

2011-01-27 @ 19:08:31
URL: http://jojjochan.blogg.se/
Postat av: Lovisa

oki, det var synd att du måste åka hem. :(

När du kommer tillbaka till skolan ska jag berätta vad vi gjorde. ;) Det var tråkigt utan dig. :s

+ fin bild :)

2011-01-27 @ 19:14:46
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

JojjoChan: Tack :)

Lovisa: Ja... :(

Oki, tack! ^^

2011-01-28 @ 12:45:21
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0