Gårdagen är historia, i dag är nutid och imorgon är en gåta

Hej allihopa! :)

När jag skrivit klart det här inlägget så måste jag börja på en bokrecension, har nämligen just läst ut en bok!
Nå, i vilket fall som hlest har jag faktiskt haft en rätt så bra dag.
Till att börja med så hade vi engelska första lektionen. Vi hade ett lite mindre förhör på glosorna vi fått i läxa, hände i övrigt inte så mycket förutom det. :s
Ja, sedan fortsatte vi vårt projekt om Paris och vi har visst bara fram till februari på oss, sedan ska folk börja redovisa. Tycker det ska bli intressant att se vad de andra har gjort också, några har hållt på med några kameler i papp t.ex. och några håller på med ett stort plakat om Japan. :)

Tredje timmen hade vi svenska och läraren som vi har i det berättade att vi skulle slå ihop svenskan och historian nu första veckan. (vi har samma lärare i båda ämnena) Vi ska nämligen fixa på föredrag i historian och läraren sade att hon kommer bedöma oss i både svenska och historia med projekten. Till att börja med tänkte jag "Åh, nej!" Sedan vid närmare förklaring tänkte jag "Hrm, det här kanske kan bli kul ändå..." Och sist och slutningen blev det ett dubbelt "Åh, nej!" Till att börja med ska vi samla fakta på mysko sätt och sedan sade läraren att vi ska prata väldigt fritt med endast stödord till hjälp... Sedan är inte gruppen sist och slutligen det bästa den heller... Nåja, ska väl försöka göra mitt bästa... Vill nämligen höja betyget i historia! :s

Så hade vi musik också och vi började med musikhistoria. Vi ska hålla på med nya tidsepoker för varje lektion, idag hade vi om urtids- någonting... (skratt)


//Amber_sweet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0