Första skoldagen

Hej allihopa! :)

Wow, min mobil lydde mig imorse! Den ringde precis klockan sju, som den skulle! (skratt) Dock var jag något trött, hade inte riktgt kunnat somna nämligen... :s Men på något vis hann jag ut till busshållsplatsen i tid, om inte lite väl tidigt. Det är ganska halt på vägarna så bussen jag brukar åka med var väldigt sen, fick ta den som annars brukar vara senast och när man trött kom traskande in i skolan så ringde det in! Hrm, lagom kul...
Nå, som vanligt hade vi klasstimme först och de delade ut nya scheman, pennor och sudd. Jag tycker vårt nya schema är ganska okej, men ska väl pröva med det någon vecka innan jag börjar uttala mig något mera om det hela.

Första lektionen hade vi geografi och vi började med att diskutera Tyskland och läsa någon text i geografiboken. Vi ska visst sedan läsa om Frankrike också, längtar! :D
Vi missade hk:n eftersom vi hade någon föreläsningsjox, vilket jag är tacksam för. Hk är lite tråkigt ibland... (skratt)

Sedan resten av dagen hade vi lite mer krävande ämnen... Matte, engelska och franska. Fast språk är ju i och för sig alltid kul. Och mattetimmen var ganska slö, så det gjorde inte så mycket. På engelskan kollade vi klart på filmen som vi inte hann kolla klart på före jullovet. Billy Elliot heter den och handlar om en kille som går på boxning eftersom hans pappa vill det. Pappan boxades själv som ung, men Elliot gillar det egentligen inte särskilt mycket. Så en dag börjar balettgruppen att öva i salen bredvid och Billy börjar få intresse för det. Han går i smyg på balett istället för boxningen, det kostar nämligen lika mycket. Men vad ska hans pappa säga om han får reda på det?
Billy Elliot

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: ♥ L A I L A ♥

:):)

2011-01-11 @ 13:18:04
URL: http://lailaaziz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Den filmen e bra :)

2011-01-11 @ 14:22:23
URL: http://fckingcrazy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0