Tjugonde och tjugoförsta december

Hej allihopa! :)

Igår var det dags för julfest, vi var lediga under dagen och själva julfesten var sedan på kvällen. Det var nobeltema och därför hade vi blivit tillsagda att ha på oss festklädsel. Själv bar jag en violett knälång klänning utan ärmar. Håret hade jag uppsatt och sedan en nätt tiara över det hela. På julfesten var det uppträdanden, det serverades bl.a. glass, rektorn och vice rektorn var utklädda till svenska kungen och drottningen och efter uppträdandena och serveringen var det dans. Kvällen avslutades sedan med en vacker fyrverkeriföreställning! :)







Idag var det sista skoldagen, vi var i skolan endast ett par timmar. Först satt vi i hemklassrummet och pratade lite med klasslärarna, men sedan städade vi skåpen. (det behövdes!) Efter det var det julsånger som skulle sjungas. De samlade hela skolan och själv satt jag tillsammans med två kompisar och kraxade. (skratt) Men det var mysigt att sjunga julsånger och göra rörelser till sången "Tipp-tapp". (skratt) Efteråt drack vi glögg, saft eller o’boy i matsalen och åt lussebullar. Sist och slutligen delades betygen ut i hemklassrummen, jag är faktiskt ganska nöjd med mitt betyg det här året. :)

Gårdagens länk får ni här och här får ni dagens länk!
Läs detta efter att ha kollat på länkarna: Angående gårdagens länk så är det en ganska trevlig YouTube kanal, det är ett Österbottniskt band vid namn KAJ som lägger upp flera roliga videor och låtar. (de har t.o.m. en egen julkalender!) Själv tycker jag dock nästan bäst om deras video "Halv åtta hos KAJ"! (skratt) Dagens länk är ett kul spel, men jag måste förvarna att det tyvärr har en tendens att krångla för vissa datorer... Men om allting funkar som det ska så är det kul! :)



//Amber_sweet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0