Sextonde december och julpyssel

Hej allihopa! :)

Idag var det julpyssel-/innebandydag i skolan, själv hade jag valt att julpyssla. Vi som valt att pyssla var uppdelade i olika grupper och under hela dagen var man vid olika pysselstationer. Dagen inleddes med att vi skulle vara nere i träslöjden där vi snickrade fågelmatsautomater. (det var en slags hållare som var avsedd för plastflaskor, som man då skulle återanvända och sätta i fågelfrön eller liknande.) Min blev ganska okej, men vet dock inte riktigt vad jag ska göra med den... (skratt)

Under tredje och fjärde timmen var vi i rellaklassrumet med religionsläraren och ena biologiläraren och gjorde olika figurer i ståltråd som vi sedan kunde sätta på färgat ull eller pärlor. Jag gjorde en julgransprydnad och ett litet hjärta som prydnad, vilka jag var mycket nöjd med. :)

De sista lektionerna bakade vi julgodis. Min grupp gjorde kokosbollar och chokladflarn, kokosbollarna tror jag att vi satte lite för mycket smör i, men flarnen blev riktigt goda! (skratt)

Dagens länk har ni här!
Läs detta efter att ha kollat på länken: Ännu en julsång av Taylor Swift, även denna tycker jag väldigt mycket om!




//Amber_sweet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0