Litet hopp, svenskaföredrag och julbord

Hej allihopa! :)

Dessvärre har jag inte haft tid att blogga ett tag nu, så därför kommer jag vara tvungen att göra ett litet hopp i min julkalender... Men mera om det senare! (skratt)

Idag inleddes dagen med en väldigt lugn franskatimme. Vi tittade på filmen Greven av Monte Cristo och sedan körde vi rita och gissa (på franska då!) på tavlan. Andra lektionen hade vi egentligen religion, men vår rellalärare skulle ordna inför julfesten som är nästa vecka, så vi fick hål. Själv förberedde jag mig för svenskaföredraget jag skulle ha följande timme.

Ja, julbord hade vi idag också! (skratt) Det smakade riktigt bra och man orkade med lektionerna ganska bra sedan. (annars är det ju vanligt att man brukar bli hungrig vid sista lektionen)

Under matten spelade vi mattespel, själv tillbringade jag största delen av lektionen med att försökta få datorn att lyda mig, men jag lyckades ju spela ett tag jag med tillslut. (skratt)

Under samhällan lekte vi ”krig”. Man fick fem stycken lappar och sedan skulle man skriva en sak som man tyckte var viktigt på varje. När man gjort det sade läraren att det var krig och att man skulle vara tvungen att välja bort en av sakerna. Det var inget lätt val och under lekens gång så satt man tillslut med bara en eller två lappar framför sig.

Ja, jag kommer vara tvungen att göra ett litet hopp med min kalender nu, så ni får dagens länk här!
Läs detta efter att ha kollat på länken: Ganska trevligt test, själv blir jag Självsäkra Sara, vad blir ni? :)



//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Elsa

Var är själva länken någonstans?

2011-12-15 @ 17:37:55
Postat av: Amber_sweet

Elsa: Oj, tack för att du frågade! Ska genast fixa till det där! ^^''

2011-12-15 @ 18:42:10
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0