Bilder från Vikingamarknad

Hej allihopa! :)

I helgen var jag hos en äldre kompis och sov över, jag och min andra kompis var och sov över då och vi alla tre for på Vikingamarknaden under lördagen. Det är en stor marknad som hålls här i vår vikingaby varje år under sommaren. Folk från bl.a. England, Sverige och fastlandet kommer hit för att både delta och sälja saker. På marknaden är alla som håller i den iförda riktiga vikingakläder och det som säljs är handgjort. Mycket fina smycken, kläder och väskor i vikingastil går att hitta och under dagen hålls flera pjäser, olika band spelar och god mat säljs. Här är lite bilder på två olika pjäser där flera vikingar ukämpade flera slag och höll olika tävlingar mot varandra. En populär var "alla mot alla" eller så stred de i två lag.





Flera "stupade" vikingar, dock verkade de flesta småprata med varandra... ;)







Bilder på lite andra intressanta saker från marknaden:



Under striderna var det levande musik också.



Sedan diggade jag den här snubbens skor också! (skratt)

Smycken jag köpte på marknaden:







Hittade fina stenar där också:







//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Lovisa

oki. Det var kul. :)

Jag började ju skratta när de dog. ;) hehe

Fina bilder. :3

2011-08-03 @ 13:45:53
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Jo, det var det :)

Heh, ja det såg lite skumt ut xD (:

Tack ^^

2011-08-03 @ 17:12:47
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0