Så var det visst påsklov

Hej allihopa! :)

Ska bli skönt med lite ledigt, så kanske man hinner mera med bloggen också. Den har ju gapat tom i flera dagar nu, måste tacka mina trots detta trogna läsare som dagligen besöker bloggen!

Idag inleddes dagen i alla fall med studiehandledning, vi diskuterade sommarjobb. De flesta jobb måste man ju tyvärr vara över arton för att få i dagens läge och det verkar mest vara som om att man måste ha bra kontakter om man ska kunna fixa något. Själv har jag väl direkt inget, vet inte heller riktigt vad jag skulle ha för slags sommarjobb eller hur jag skulle ta mig dit. Vi ska visst få skriva (eller försöka skriva åtminstone) en jobbansökan nästa gång. I vilket fall som helst är det skönt att ha sådana lugna lektioner som studiehandledning första timmen! :)

Andra lektionen hade vi matte, ska visst vara prov redan nästa vecka. Dock känns det ganska lugnt, geometri är ganska logiskt och lättförståeligt enligt min åsikt.
På franskan gick det jättebra, det nya kapitlet är intressant och man känner sig verkligen motiverad att plugga på det hela när man inser att man faktiskt har användning för många av fraserna i just det här kapitlet. Det är lite grand om vägbeskrivningar, vad olika byggnader och sådant heter. Hur man orienterar sig helt enkelt.

Det var lite nervöst på svenskan när vi skulle lämna in tidningen om andra världskriget vi skrivit under de senaste veckor (vi har samma lärare i svenska och historia, den möjligheten brukar hon utnyttja och sätter därför ibland ihop uppgifter där vi ska skriva lite mera i de två olika ämnen), förhoppningsvis ska det väl dock gå ganska bra, jobbade länge med mina artiklar.

Så var det dags för engelskaförhöret sista lektionen, jag hade suttit och pluggat på det lite grand på bonusen (de som inte har finska har det istället. Man sitter och gör läxor/pluggar på prov i ett klassrum och man har möjlighet till att få hjälp av lärarna som har bonusgruppen) lektionen före. Det visade sig att förhöret var väldigt enkelt, fast i och för sig var det ganska lätt grammatik. Resten av lektionen tittade vi på filmen Pass it forward, vi hann dock inte se så långt så kan inte riktigt förklara vad den handlar om! Men lovar att göra det när vi har sett den lite längre.

Jaha, så är det påsklov fyra dagar sträck. Ska bli skönt med sovmorgon, kommer troligtvis ligga och läsa halva natten om jag känner mig själv rätt! ;)

Blommor!

Mera blommor
Blev riktigt nöjd med den här! Ser ni katten som sitter där i bakgrunden? ;)

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Caroline

Glad påsk då =)

2011-04-22 @ 16:38:09
URL: http://mysticcc.blogg.se/
Postat av: Elsa

Haha, jo jag ser katten. Det är din, va? Hette han inte Bill...

2011-04-23 @ 12:34:48
Postat av: Lovisa

Vilka fina bilder. :)

Jao, jag ser katten. :)

2011-04-23 @ 17:40:05
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Caroline: Tack detsamma! :)

Elsa: Jepp, det är en av mina. Fin gissning! Men jag har en till svart katt också, han heter Pelle. Det är han som är på bilden. ^^

Lovisa: Tack! :)

2011-04-24 @ 09:18:43
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0