Klassmiddag, persikor och att knacka på franska

Hej allihopa! :)

Den här måndagen inleddes precis som alla andra med klasstimme då. Vi räknade in pengarna vi fått in under klassmiddagen vi hade ganska just, jag var tyvärr just då på scouttävlingar så jag kunde inte komma. Vi lyckades få ihop över 1000€, vilket verkligen bara är bra. Det lönar sig nog att ha klassmiddag, de diskuterar att ha en till.
Vi hade givetvis hemkunskap idag också och vi skulle bara baka, påskbakelser eller vad det nu kallades. Det är i alla fall rulltårta med äppelsylt i. Fast när man delar den i bitar sätter man den på sidan och lägger på en klick grädde och sedan på en persika. Jag hade tänkt visa bild på dem, men när jag kom hem och öppnade locket såg de inte särskilt aptitliga ut när de åkt omkring i lådan. (borde tagit mindre låda...) Nå, de är helt klart ätliga i alla fall, var helt okej när jag åt en till mellanmål! :)

Följande lektion hade vi franska, vi fick ut proven och jag var ganska nervös inför det. Dock gick det bättre än jag förväntat mig, men det kunde ju ha varit bättre ändå... Nå, efter att vi gått igenom provet lekte vi rita och gissa på tavlan. Första ordet var visst verbet knacka, men det hade jag toltalt glömt bort. Inte fattade vi heller först vad de som stod vid tavlan ritade, men, men... Senare fick jag hjärnsläpp när de skulle rita glasögon, men kom bara ihåg att ordet började på l... När det väl var min tur att rita så fick jag rita verbet gråta (min streckgubbe med tårarna rinnande nerför kinderna var för övrigt mycket fin), men när ingen kom ihåg vad ordet var fick jag och hon från andra laget rita ufo:n istället. Jag gillade min, även om den kanske liknade lite på ett stekt ägg, men den var ju i alla fall tydlig när man såg någon sitta innanför fönstret och fartstreck var efter den. (skratt)

På matten ville visst matteläraren att vi skulle lära oss någon tabell som kunde "vara till hjälp när man skulle omvandla kubikenheterna", men tycker det bara är dumt. Om man klarar av att omvandla det i skallen ska man väl inte behöva hålla på med det där? Dessutom är det väl bara enklare i verkliga livet om man kan klara av det i skallen och inte måste ha papper och penna för att skriva in något i någon tabell? Det kanske funkar bra på provet, men tror faktiskt det är bäst att försöka lära sig att göra det i skallen som sagt.

Shugo Chara

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Jaha oki (: hehe



Fin bild! :)

2011-04-19 @ 18:42:14
URL: http://loviii.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Lovisa: Tack! :)

2011-04-19 @ 20:10:13
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0