Hemkunskap och glömd historiabok

Hej allihopa! :)

Idag när jag vaknade hade jag lite ont i halsen... Vi hade vi engelska första lektionen, fattar inte att de sätter sådana ämnen som den första lektionen. :S Vi gick igenom läxan och gick sedan igenom ett nytt kapitel. Ville helst inte prata så mycket den lektionen, men det är inte så många som brukar räcka upp handen och engelskaläraren gnällde lite över det så jag uppoffrade mig några gånger. (skratt)

På geografin fortsatte vi med lågtryck och högtyck, hur vindar uppstår över lag alltså.
Historieboken, inklusive häftet, blev hemma idag. Vilket blev lite problematiskt på historian. Jag fick låna historiebok av en kompis, men eftersom vi haft läxa att skriva ner svar i en del häften blev det lite komplicerat... Nå, min historielärare sa att jag får ta med häftet och visa det i morgon istället. För jag har ju faktiskt gjort läxan!

Efter lunchen skulle ju jag och klasskamrat skura bord (läs mera om det i förra inlägget), men hon var visst sjuk idag så jag fick gå med en annan i klassen. Vi gick i slutet av första hemkunskapstimmen. Min grupp blev klar med projektet att planera en måltid från en viss matkultur före vi gick som tur var.
Nästa lektion samlades vi i hemkunskapssalen (vi har tre lektioner med hemkunskap i rad den här terminen, sedan råkar salen vara under renovering den här terminen så det är ju lite taskig planering...) och fick höra att vi skulle försöka oss på att göra något tortillasaktigt med vanilj-cheesecake som efterätt! Eftersom ugnarna och diskmaskinen är borta på grund av renoveringen så fick vi steka tortillaserna på någon grej som vikarien ("riktiga" läraren är på mammaledigt) satt på. I tortillasbröden, ni vet sånadär tunna, satte vi ost och skinka. Sedan fick man valfritt sätta till någon chilli-aktig sak. (minns inte vad den heter, men något på j var det...) Cheesecaken gjorde vi av vispad grädde, smulade digestivkex och vaniljkesseler.

På rasten till tredje hemkunskapslektionen stack en av mina kompisar iväg på resa med sin språkklass, trevlig resa till henne! :D
Sista hemkunskapslektionen stekte vi tortillasbröden och när de var klara satt vi och åt på dem. Cheesecaken blev riktigt lyckad, även om vi inte tagit med exakt allt i receptet.




//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: JAKOB

Sv; Jaa...Det va goda tider det....Syynd att dom är över... :'( //Jacke

2010-09-08 @ 19:35:36
URL: http://pandanjakob.blogg.se/
Postat av: isa

HEj, vill du ha en snygg bild med ditt namn i eller någon annat namn i? :) Kolla då min blogg om ni vill ha det! :)



// http://lutenn.blogg.se

2010-09-09 @ 15:59:01
URL: http://lutenn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0