Svenska-novellen

Hej allihopa! :)

Sorry, sorry, sorry att jag inte uppdaterat på några evigheter! Men om man redan simmar i läxor och inte har en egen dator så är det lite krångligt att hålla en blogg väl uppdaterad exakt hela tiden... :(

Jag hade någon allergireaktion i helgen tror jag, min näsa rann exakt hela tiden! Det har blivit bättre nu åtminstone, men det är ändå lite jobbigt...

I förrgår hade vi engelskaprov första lektionen, det gick rätt så bra. Några få saker som jag glömde bort, men annars borde det ha gått rätt så bra! :)
Igår däremot höll jag föredrag om första världskriget, eller tja vi klassen delades in i ett par grupper och sedan skulle vi beskriva första världskriget med tio bilder. Jag var ganska nöjd med vår, fast sista bilden var lite fel...(skulle varit när de hade fredsmöte i Versailles, men det var en bild på något massmöte i Petrograd...)

På kemin tittade vi på en lite äldre film om kol, måttligt intressant. Vi ska visst dessutom hålla på med det nästan hela terminen!
Sedan fortsatte vi med att spela gitarr på musiken, jag har förresten fått nya strängar på min gitarr! :D Så nu vågar jag pröva stämma den, förut så började strängarna knaka läskigt om man vred lite på stämskruvarna. Fast jag har bara de tre första bytta, enligt mamma så ska jag inte behövas byta strängarna i plast... :S
På musiken fick två till pröva spela bas, inte jag som tur var. Jag vill inte spela bas, jag håller hellre på med accord än att spela bara en sträng åt gången. Dessutom låter basen alldeles för mycket, man får nästan ont i öronen!

Idag var dagen över lag ganska okej, jag fick dessutom veta att jag fått en åtta i engelskaprovet! :) (det högsta är tio)
Min svenskanovell skulle jag jättegärna vilja lägga upp på bloggen, men jag har sedan tidigare märkt att alla inte tycker det är intressant med att sitta och läsa noveller och liknande. Så min fråga är: Vill ni att jag lägger upp min fantasynovell? :o


//Amber_sweet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0