Snart fredag!

Hej allihopa! :)

Jag började undra om dagen skulle bli riktigt vettig när jag bytt om och insett att klockan redan var åtta. Jag hade gjort allt i normal tid så jag fattar verkligen inte vad som gick snett där. Jag fick rusa ut i regnet utan varken paraply eller skåpnyckel... :S
Väl i skolan gick jag via vaktmästaren för att få låna extranyckeln till skåpet. Sedan gick jag och en klasskamrat iväg till geografin. Vi skulle fortsätta på våra baskers och på samma gång kom vi också fram till vad vi skulle ha på oss annars när vi hade föredraget. Vi visste båda att vi hade svarta byxor, så det var snabbt fixat. En svart-vit randig tröja sa min klasskompis att hon nog hade, men jag tror inte jag har någon... Kanske kan jag få låna någon? :S Sedan funderade vi på om vi skulle ha någon halsduk och min klasskompis förklarade att hon hade en souvernir-halsduk från Paris som skulle kunna passa.

Nästa lektion hade jag matte och vi fortsatte med division med små tal. Saker som 0,2 delat på 5 o.s.v. alltså! (skratt)
På franskan fortsatte vi med kapitlet vi har. Vi hade visst franskaläxa, men nästan alla i klassen hade glömt! Jag hade försökt plugga lite grand, men haft ont om tid igår kväll... :S (vi fick inga anmärkningar och vår franskalärare är väldigt snäll så det var inte så fasligt, men, men...)

Det är min klass tur att hjälpa till i skolan. (alla klasser turas om att hjälpa till en vecka. Som att städa, torka bord och sälja glass eller smörgåsar) Jag och en tjej i klassen skulle sälja glass på lunchrasten så vi fick äta lunch med niorna för att hinna med det. (har en kompis i nian som tur var så jag hade någon att sitta med förutom klasskompisen)
Det gick ganska bra att sälja glass, jag satt i kassan och klasskompisen sprang hit och dit efter glassen som folk bad om. Vi kom överens om att jag skulle sitta i kassan idag och hon imorgon, men det var ganska kul så jag funderar på att erbjuda mig att sitta där imorgon också... (skratt)

Biologin och bonusen flög förbi och plötsligt var det engelska och sista lektionen den här dagen. Inte hände det särskilt mycket då heller... :S
Imorgon har jag geografi-förhör så jag hoppas på att det ska gå någorlunda. :o




//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Liz

Låter som en lång men bra dag!:D

2010-09-02 @ 16:17:05
URL: http://thelizy.blogg.se/
Postat av: Tvillingbloggen

=)

2010-09-02 @ 17:19:25
URL: http://lizzyochbecky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0