Relativt bra dag

Hej allihopa! :)

Dagen började med att jag insåg att det mesta av mina kläder var i tvätten. Fick verkligen panik där ett tag, fast sedan fick jag ta på mig mina "nödfalls-byxor" och en tröja med armbågslånga ärmar. ( hittade tyvärr ingen "vettig" tröja att sätta över den... :S ) Sedan fick jag snabbt borsta tänderna och håret innan jag skyndade iväg till busshållsplatsen.
En av mina kompisar var inte i skolan idag, hon var visst förkyld igen. Fast i och för sig går det ju en del förkylningar för tillfället.

På klasstimmen fortsatte vi diskutera klassresa, fast något London blir det knappast.
På svenskan hade vi dubbeltimme istället för att ha först en lektion svenska och sedan historia. (vi har samma lärare i de två, så det är ganska praktiskt om vi ska göra något särskilt) Den här gången började vi analysera skräcknovellen vi läst, vi ska visst göra en recension om den sedan... Förstår verkligen vad svenskaläraren menade med att vi antagligen skulle hinna bli ganska trötta på den innan vi var klara... :S

Franskan gick rätt så bra, men jag måste gå på slutet eftersom klassen visst ska hjälpa till i skolan den här veckan också. Jag och en klasskompis skulle skura bord i matsalen, men hon syntes inte till så en från köket kom och hjälpte mig med några bord. Till på köpet råkade jag få lite vatten på tröjan...
Hon lovade att komma ihåg att hjälpa mig i morgon, då vi ska göra det igen samma tid, strax före matten.

Jag hade visst missuppfattat engelskaläxan och gjort fel uppgift. Men det var fler som missuppfattat eller glömt så engelskaläraren tog det ganska varligt. Vi bestämde den lektionen att engelskaförhöret skulle bli på torsdag. (perfekt, har bonus lektionen före! :D )




//Amber_sweet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0