Gitarr och fysikvirrandet bl.a

Hej allihopa! :)

Igår innleddes dagen med att jag vaknade upp ur en mardröm. Eftersom jag inte kunde somna om så låg jag och läste en liten stund innan mobilens alarm ringde.
Fysikvirrandet, musiken och kemin var nästan det viktigaste som hände igår och eftersom jag vill ha rum med vad som hände idag (hade några kilo läxor igår och hade inte tid att skriva inlägg) så hoppar jag över en del... :S

För någon vecka sedan gjordes en del ändringar i schemat eftersom det visst hade blivit lite problem för en klass i nian. Så för vissa bytte vissa ämnen plats med varandra i schemat. Vi hade inte märkt något på vårat, men igår märkte vi det helt klart. Vi hade fysik och stod och väntade på läraren utanför klassrummet. Då kom plötsligt kemiläraren gående och vi blev lite förvånade. Hon sa att vi minnsann hade kemi och inte fysik så vi gick lite fundersamt med in i kemisalen. De flesta av oss hade med oss fysikböckerna, men vi behövde dem inte i början av lektionen så vi fick vänta lite med att springa och hämta dem. När vi var mitt i ett experiment gick vi och hämtade kemiböckerna däremot, iförd labbrockarna såklart! (skratt) Hörde till och med av en i klassen att hon gått förbi sjuornas korridor och hört att en sjua sa till sin kompis något i stil med: "Oj, vem är det där???"

Nästa lektionen tänkte vi att "Nämen, nu måste väl fysiken ändå vara?" Men det visade sig att vi visst hade musik! Musikläraren var inte heller informerad om det hela så han måste gå via fysikläraren för att fråga vad som riktigt hänt. Så vi missade lite av musiken... :D När vi kom in i musikklassrummet fick vi sätta oss i en ring med var sin "skol-gitarr" i famnen. Musikläraren visade oss hur man skulle stämma en gitarr och vi fick då repetera lite strängarnas namn också.

Sedan sist och slutligen hade vi fysik som tur var... (skratt)
Efter att jag varit hemma en stund kom mamma och pappa hem med gitarren! :D (ska ju spela gitarr på musiken och man ska ha en hemma att öva på, jag fick låna den av min moster)

Idag var min kompis frisk igen, men hon missade tyvärr första lektionen och då hade jag behövt henne till projektet med Paris. Jag började åtminstone på våra baskrar som vi ska ha på oss när vi har föredraget.
Nästan hela bonuslektionen gick åt att göra matteläxan och ändå hann jag inte klart med de sista uppgifterna! Usch, vi fick verkligen stor läxa... D:

Sista lektionen hade vi engelskaförhör, det gick riktigt bra! (engelska är ganska enkelt...) Det tog inte heller särskilt lång tid då vi kunde fortsätta på kapitlet när alla var klara med förhöret.


//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hejsan, söööt blogg :)))) vad göru :)?

2010-09-09 @ 18:55:09
URL: http://limmad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0