Dagsverket

Hej allihopa! :)

Idag har jag städat, diskat, vikt tvätt och dammsugit bl.a. Någon sovmorgon blev det tyvärr inte av, måste se till att lillasyrran kom iväg till skolan. Sedan fick jag diska en del disk. Jag höll på ett tag med en envis gryta, mannagrynsgröten ville inte släppa... (skratt)
Senare vikte jag tvätt, städade i vardagsrummet, på mitt skrivbord, lite i mamma och pappas rum och bäddade min säng. Inte särskilt intressant dag, men, men... :s

Mödde, en av kattungarna (kolla in förra inlägget), ville mitt i allt att jag skulle ta upp henne (hon piper och tittar på en, hon är ganska social av sig! :) ) och jag lyfte upp henne i famnen. Plötsligt började hon klätta upp till axeln och jag släppte greppet om henne. Jag satt mig ner och tänkte att hon kanske inte ville sitta i famnen ändå och ville hoppa ner igen, men då satte hon sig bara tilllrätta på min nacke... (skratt)

Nu till kvällen ska jag väl skriva klart min planering till fantasynovellen som vi ska visa för svenskaläraren imorgon efter att jag hjälpt lillasyrran med lite läxor, som mamma bad mig göra, och tvättat håret. :s


//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Emelie

checka gärna in på min blogg :)

2010-09-21 @ 13:56:04
URL: http://hejsanemme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0