Bokrecension: I drömmarnas värld

Hej allihopa! :) 

Jag läste en till bok ganska på störten efter Magi, så här kommer den!

Bokrecension:

Namn: I drömmarnas värld
Handlar om: Elvaåriga Elma suckar tungt när deras klasslärare förklarar att hon har en god vän som också är lärare och hennes klass vill så gärna vara brevkompis. De drar lott om vem som får skicka brev till vem och givetvis får Elma upp någon killes namn, hon hade hoppats på en trevlig tjej att bli kompis med ju... Lukas i sin tur är med om samma sak, bara att han råkar bli brevvän med någon löjlig tjej vid namn Elma... De börjar växla brev, men de anser att sanningen om sina vänner om familj inte är något som behöver berättas och plötsligt börjar de båda hitta på en massa. Snart börjar de inse att deras liv faktiskt kanske är ganska lika och att de skulle kunna hjälpa varandra, men hur ska de kunna avslöja att allt bara är lögner?
Antal sidor: 155 st.
Lite om boken överlag: I drömmarnas värld är från en bokklubb vid namn Tl-klubben och kan vara lite svår att få tag i eftersom det var ett tag sedan den kom ut...
Kommentarer: Elma och Luke verkar äldre än de är tycker jag... Men det kanske är för att de tampas med så mycket problem i varadagen att de är lite mognare än vad de egentligen skulle vara annars. Jag gillar storyn helt klart, den är spännande och det blir väldigt lätt att man fastnat och bara vill läsa mera.
Grupp: dramatik, vänskap och lite popularitet.
Ålder: ca. 9-10+
Betyg: ♥♥♥½
Boken är skriven av: Judy May


//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: miranda

fin blogg! vad görs? (;

2010-09-21 @ 20:07:34
URL: http://sweethawaii.blogg.se/
Postat av: Chawo

Sööt rosa blogg du har :O<33

2010-09-21 @ 20:37:36
URL: http://chawo.blogg.se/
Postat av: sweethawaii - miranda ^^

Hejsan! det är så att min statistik sjunker och jag undrar om du vill bli en av mina läsare? b.t.w - vad görs just nu? ^^ ♥

2010-09-22 @ 18:23:41
URL: http://sweethawaii.blogg.se/
Postat av: Chaima'

Hej,söt blogg! ska vi följa varandras?

kram!:)

2010-09-22 @ 18:39:23
URL: http://shaimas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0