Äntligen fredag

Hej allihopa! :)

Idag har det regnat ännu mera! Fast i morse blåste det bara väldigt mycket... I vilket fall som helst så har jag hittat min skåpnyckel. Eller, tja. Min lillasyster hittade den! (skratt)
De två första lektionerna hade vi gymnastik och alla blev riktigt irriterade när vi fick höra att vi skulle vara ute i blåsten! Det var dessutom flera i klassen som var lite halvt förkylda, skulle inte förvåna mig om en del inte kommer till skolan på måndag... :( Vi hade några lekar först, sedan skulle vi hoppa längd och sedan spela fotboll. När vi ställde oss på fotbollsplanen frös jag riktigt ordentligt. Jag tror läraren märkte det där på slutet och lät mig gå tidigare. Jag hade på mig en t-shirt, övertröja, vindtät jacka och vanliga mjukisbyxor. Sedan skyller läraren på att man har för lite kläder på sig... :S

På svenskan fortsatte vi med den där berättelsen. Läraren varnade om att vi kommer bli ganska trötta på texten och jag börjar fatta vad hon menar... (vi har hållit på med en massa frågor, ska sedan gå igenom dem och analysera texten!)
Jag och klasskompisen skulle sälja glass igen så vi åt med niorna. Den här gången var det ganska många som ville köpa glass. Fast vi fick lite problem med växeln, fanns inte tillräckligt nämligen.

På bilden därefter hann jag klart med de lila och gula rutorna på ena sidan! Nu är bara frågan vad rutorna på den andra sidan ska ha för färger... :S Mera om mitt bildprojekt kan du läsa om här.
Sedan hade vi bonus, vilket jag är glad för. Lektionen därefter hade vi nämligen geografi-förhör! Tack vare det tror jag faktiskt att jag fick nästan alla rätt. Resten av geografilektionen fortsatte vi med våra projekt. Jag och min kompis har kollat igenom planeringen, fixat lite på en faktatext och börjat på ett power-point dokument.




//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: » P H O T O L E N S

Hallå! Hur har din helg börjat? :)

Kramar.

2010-09-04 @ 11:56:27
URL: http://photolens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0