Allmänt underlig dag

Hej allihopa! :)

De två första lektionerna hade vi gymnastik och vi skulle vara ute och hålla på med friidrott, huga! Nå, jag hängde med tre klasskompisar och när vi sprungit 600 meter, eller vad det nu var, så kände jag mig verkligen inget vidare. Jag hade gått för det mesta, men kände mig allmänt konstig ändå. Efter en stund så gick jag in via omklädningsrummet för att dricka lite vatten och se om jag mådde bättre av det. Hjälpte inte kan jag meddela. Sedan när jag förklarade för gympaläraren att jag kände mig lite allmänt yr och konstig (var faktiskt lite rädd att jag skulle svimma, eller något i den stilen eftersom jag hört av någon i klassen att innan den hade svimmat så kände den sig yr (var ju i och för sig ett tag sedan, men, men...)) skickade hon iväg mig till köket för att ta mig en smörgås.  Jag hade nog minsann ätit frukost, men jag tänkte inte säga emot åtminstone så jag struttade iväg till köket. De som jobbar i köket satt och "morgon-fikade", eller vad man nu ska kalla det. De bjöd mig på ett glas mjölk och en ostmacka och var väldigt förstående. De kommenterade att jag nog såg lite blek ut. När jag gick fick jag med mig en banan också! :D Sedan mådde jag lite bättre så jag fick promenera lite med några som var lite krassligare och skulle ta det lugnare den lektionen.

Innan lektionen efteråt piggnade jag till efter att ha varit lite med en kompis från parallellklassen så det hela ordnade sig ju som tur var.
På svenskan fortsatte vi att analysera novellen som vi läst. Det går en aningen trögt, men jag tycker att det jag skriver är rätt så lyckat.

På lunchen fick vi tacos med ganska stark köttfärs till. Jag vet inte om de vill öka drickandet av vatten och mjölk på lunchen eller kanske försäljningen av trip och glass på lunchrasten när de gör så stark köttfärs! :S Jag fick dessutom lite ont i magen av all mjölk jag hävde i mig när den starka smaken brände som värst...

På lunchrasten fick jag lite pengar av parallellklass-kompisen för att köpa en trip. (var ju en aning törstig efter den där köttfärsen...) En som stod i kassan råkade ställa sig i vägen när jag skulle välja och jag sa att hon stod en aningen i vägen. Till svar kom ett: "Vaa?" Den andre som satt i kassan hade åtminstone hört så hon drog undan henne med en irriterad suck. När jag valt färg skulle hon kasta den till mig, men jag vra ganska okoncentrerad på den just då och höll på med växeln, i sin tur så kastade hon den för lågt. Jag fick den rätt i magen och hon i kassan gnällde på att först stod den andre i vägen och sedan skadade kunderna... (skratt)

På bilden färglade vi ett papper med en massa olika färger ("Inget vitt!" meddelade bildläraren) med kritor. Pappret var ganska stort så jag fick paousa ibland för att röra lite på fingrarna för att inte få för ont i dem. :S
Vi fortsatte med våra projekt på geografin, det går helt klart framåt!


//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: Becky

Hej, fin blogg, tur att du inte svimmade på skolan :)

2010-09-13 @ 15:06:32
URL: http://dicelight.blogspot.com
Postat av: Felicia

najs blogg :)

2010-09-13 @ 15:50:00
URL: http://felleeee.blogg.se/
Postat av: lucke

hejsan, planer för kvällen? :)

2010-09-13 @ 16:04:48
URL: http://modegrabben.blogg.se/
Postat av: Nessie

Hej fin blogg!!

Snälla kan du rösta på min påse moas nyttiga??

www.dinpase.se

Kram

2010-09-13 @ 18:20:29
URL: http://tkeh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0