Hrm, nåja

Hej allihopa! :)

Geografiprov, engelskaläxa och svenskaförhör till imorgon... Huga... :O Fast jag antar att jag har en massa tid att skriva sedan när alla de här proven är avklarade!
Nåja, jag hoppas att det duger för er med att läsa den spännande fortsättningen på novellen, faktiskt femte delen. Kolla upp förra inlägget om ni inte läst fjärde!

- Du, bort med klorna! Ropade häxan för full hals. Vilket var ett ganska passande uttryck för tillfället. Fågeln vände sitt huvud mot dem och blinkade ett par gånger med innan den fortsatte att flaxa febrilt.
- Nej, nu! Morrade häxan och hoppade upp på taket medan katten försökte hålla sig kvar på taket. Hon drog upp sin trollstav och viftade med den några gånger innan hon förargat mumlade:
- Åskblixtar också... Plötsligt smällde det till bredvid vagnen, en gran hade träffats av en blixt och fågeln stirrade förfärat på trädet. Den släppte greppet om vagnen och höjde sina vingar för att sedan illa kvickt flaxa iväg.
- För en gång skull är jag glad för att du har sådana ord i ditt ordförråd, mumlad Mö... Jamen, Madeleine menar jag givetvis. Häxan sjönk ner på knä och nickade sakta innan hon lyckligt kramade om sin katt.
- Åh, Mödde! Tänk att jag klarade det! Mamma och pappa kommer bli så stolta! Sade häxan in i Madeleines päls. Katten tänkte just invända att om de nu fick veta att hon hade fått bort fågeln på det viset och sedan dessutom fått skadestånd så kanske de inte skulle bli särskilt stolta ändå, men sedan ändrade katten sig och spann uppmuntrande.


Jag har verkligen en massa läxor och prov nu! (skratt)

//Amber_sweet

Kommentarer
Postat av: freakyghost - miranda ^^

Hej! ♥ vad gör du för nåt? :)

2010-10-28 @ 15:02:00
URL: http://freakyghost.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Miranda(om det går bra att jag kallar dig det?) : Ska väl just börja skriva på alla bokrecensioner som blivit liggande eftersom jag inte haft tid utan pluggat på en massa prov! :)

2010-10-28 @ 15:18:29
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0