Försening och Paris-idéer

Hej allihopa! :)

Dagen började med att jag försov mig lite mer än tjugo minuter... :O Jag fick verkligen lägga på ett kol för att hinna med allt, jag hann alltså inte ta med mig några extraskor till gympan eller äta lite vettigare frukost med tanke på att vi skulle ha poängorientering.
När jag väl kom till skolan så visade det sig att kompisen jag tänkt gå med också försovit sig lite så jag fick sitta och vänta på henne en stund innan vi stack till gympan. (gick inte ut över lektionstid, tack och lov)

Jag fick gå via köket igen för att ta en smörgås, gympalärare är ganska snälla ibland. :) Sedan gav vi oss iväg till några kontroller nära skolan. När vi kom fram till första kontrollen upptäckte jag att jag tappat min lapp och vi fick nöja oss med att bara "knipsa" kompisens lapp. (som kontroll att man varit vid de olika ställena, vid varje kontroll finns olika "knipsor" som man "knipsar" hål i lappen med) Sedan gick vi vidare och genom en del våtare ställen...
Snart kom vi fram till två andra kontroller och när vi tänkte gå iväg för att hitta fjärde så upptäckte vi att kompisens lapp var borta den med! Vi fick gå tillbaka till förra kontrollerna för att leta, vi hittade den sedan som tur var...

Efter gympan fick vi höra av en grupp att de varit fyra och letat efter en kontroll, men efter en massa letande gav två upp och betämde sig för att gå tillbaka till skolan. De två andra hade inte kommit tillbaka och de ringde till skolan och sa att de nog skulle bli lite sena...

På svenskan därefter fick vi göra de sista ändringarna på våra noveller, jag tror vi lämnar in dem nästa gång. Enligt hon som skrev responsen till min novell (man ska skriva en uppsats om någon annans novell där man påpekar var det kan förbättras och var beskrivningar är bra o.s.v) så borde jag ha beskrivit personerna mera och ansåg att ordet mänskor var helt fel, efter att frågat mamma och kollat i svenska akademins ordlista, så kan jag berätta att det ordet är helt rätt! :)  Efter en stund kom de två försenade orienterarna och de förklarade för läraren att den ena av dem hade fastnat med skon i skogens sumpmarker och sedan när den andra skulle hjälpa den så trillade hon i en vattenpöl... (skratt) De hade till och med bildbevis på mobilen!

På bilden fick jag beröm för ramen jag gjorde till teckningen, jag blev själv en aningen förvånad. Jag hade valt att hitta på en själv eftersom jag ansåg att vissa av de som man kunde titta på för att få insperation var något opersonliga. (förutom de där superkomplicerade som jag visste att jag inte skulle klara av)
Sedan på geografin fortsatte vi med Parisprojektet, vi behöver fler idéer! Vi har just blivit ganska färdiga med baskerna och vi funderar på vad vi mera ska pyssla ihop, några andra tänker visst göra en slags "tågluff" och syr kläder till olika barbiedockor. Sedan ska de ha en liten modevisning när de har föredraget! :)

 

//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Vera

Fin blogg , Följa varandras ? :)

2010-10-02 @ 09:39:41
URL: http://veralouise.blogg.se/
Postat av: lovisa

laggar blogg.se för dig också?!

2010-10-02 @ 10:31:26
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Lovia: Ja, jättejobbigt... :(

2010-10-02 @ 10:37:42
URL: http://bloggen.fi/amber/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0