Amber is back! Och det är måndag...

Hej allihopa! :)

När ni har suttit och väntat på nya inlägg har jag varit i Paris och ätit god mat, varit på museum, kollat på konst, åkt metro (tunnelbana som finns i Paris, man kan åka nästan vart som helst med den!), shoppat kläder och en massa annat! Vi hyrde lägenhet en vecka och eftersom vi bara hade höstlov två dagar så fick jag ta ledigt tre dagar, lite jobbigt att behöva ta med en massa läxböcker när man skulle ut och resa... (skratt)
Ja, sedan är det ju som sagt måndag, fast den här har i och för sig varit en rätt så bra måndag, för ovanlighetens skull!
Mera om det hela någon annan gång, jag vill jäääättegärna stoppa in nästa del av min novell nu! :D (kolla upp det här inlägget om du inte läst första delen på min novell!)


När de fått igång häxans trollstav genomsökte de rummet och hittade två dörrar i ändorna av rummet. Häxan öppnade den ena och en stark vind med flera regndroppar kom in rummet.
– Mjuch! Kommenterade katten och blundade hårt när vinden svepte in.
– Åh, titta! Det finns en avsats till ett annat rum... Vet du Mödde, jag tror faktiskt vi befinner oss på ett tåg... sade häxan och bet sig fundersamt i underläppen.
– Madeleine, rättade katten och nickade till svar. Utan förvarning hoppade häxan iväg till avsatsen till den andra vagnen och Mö... Ursäkta, Madeleine var så illa tvungen att hoppa efter häxan ut i regnet och blåsten. När de kommit över och grälat lite öppnade de dörren till kommande vagn och kom in i ett uppvärmt rum med ljus på borden och folk som gick omkring eller satt ner vid borden. Alla tittade upp och stirrade på de två dyblöta figurerna i dörröppningen.
– Ehh... Hejsan, stammade häxan fram, men folk fortsatte stirra.
– Biljettkontroll! Hördes plötsligt någon ropa och folk började gräva i sina väskor och fickor för att sedan ta ut sin tågbiljett. Madeleine betraktade sin häxa och undrade vad hon skulle hitta på nu. En ung pojke iförd en blå kostym och beredd med en metallfärgad sak i handen kom gående och folk räckte honom sina biljetter. När pojken kommit fram till vagnens slut och ställde sig inför den dyblöta häxan höjde han sitt ena ögonbryn.
– Din biljett? Sade han undrande och räckte fram sin hand.


För övrigt börjar det bli ganska kallt nu, jag hörde till och med att det snöat och sedan illa kvickt smält här medan jag var borta förra veckan! Borde man kanske plocka fram vinterjackan? :s

//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: natali

WELCOME HOME ! :D

2010-10-19 @ 20:07:26
URL: http://natalinikola.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Natali: Tack! :D

2010-10-19 @ 20:34:50
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: Blunk

Välkommen hem!

Idag snöade det.... -.-

SeS ;)

2010-10-22 @ 20:59:54
URL: http://Har ingen blogg...
Postat av: Amber_sweet

Blunk: Tack! :)

Inte bra när det snöar så tidigt... :S

2010-10-24 @ 16:58:34
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: nora

Heeej,jag har en tävling på bloggen var gärna med och tävla om en länkning!:D



Kram!

2010-10-27 @ 18:50:01
URL: http://oonlynora.blogg.se/nora

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0