Åh, nej!

Hej allihopa! :)

Det är verkligen inte riktigt bra nu, datorn håller på att krångla och stänger av sig emellanåt... :o
Jag har haft riktigt ont i halsen nu i helgen, men det är mycket bättre idag så antagligen ska jag nog sticka till skolan imorgon. Jag har varit en del sängligande och inte riktigt haft ork att uppdatera... Nå, nu är jag på benen i igen och hoppas att ni inte varit för oroliga. (skratt)
Jag har två prov den här veckan och en massa bokrecensioner att skriva... :( Åh, nej!

Nå, ni får nöja er med att läsa på min novell, har tyvärr inte så mycket tid med att skriva långa bokrecensioner för tillfället! Så här kommer fjärde delen, om ni inte läst tredje får ni lov att kolla upp förra inlägget! ;) 

Häxan vaknade av att hon hörde skrik och tåget gungade hit och dit.
– Mödde, vad händer?! Utropade häxan förvånat och katten tittade sömnigt upp vid hennes sida.
– Ingen aning, kan vi inte sova lite till? Undrade katten och gäspade stort så man såg hennes vassa huggtänder. Häxan tänkte just komma med ett invändande svar när de plötsligt kändes hur halmhögen sakta började röra på sig mot ena kanten. De båda hoppade snabbt upp och skyndade iväg på vingliga ben mot dörren till cafeterian. På något vis, fråga mig inte hur, så lyckades de hoppa över till den andra vagnen och sedan komma in. Därinne var det fullständigt kaos, folk skrek och servitörer och servitriser höll sig krampaktigt på benen genom att hålla i kanterna av borden där de stod i mittgången. Häxan tyckte hon till och med skymtade en servitör under ett av borden, men hon hann inte tänka på det något mera när pojken plötsligt kom springande och ropande:
– Det är någonting uppe på vagnen! Det gjorde visst bara folk nervösare, men det var sällan häxan blev nervös. Hon gick ut ur vagnen, solen sken så hon hade inga problem med vädret den här gången, och klättrade upp på vagnen med katten på sin rygg. Häxan märkte efteråt att hon hade en del klösmärken där. Både katten och häxan hoppade till när de såg den väldiga fågeln uppe på tåget. Den hade gripit tag om det med klorna och försökte nu lyfta upp det. Tåget var för tungt för den egentligen, men den försökte flaxa på ändå. Det var en trollfågel, eller jättekorp som den också kallades i häxans dimension.



//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: hello

coolt :D

2010-10-25 @ 14:30:02
URL: http://ourgirlpower.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Hello: Menar du novellen? :) Tack i vilket fall som helst! :D

2010-10-25 @ 16:18:51
URL: http://ambersweet.blogg.se/
Postat av: Emelie

Usch hatar att ha många prov =(

lycka till med det!! =D

2010-10-25 @ 18:31:21
URL: http://emellay.blogg.se/
Postat av: Amber_sweet

Emelie: Jag med :(

Tack! :)

2010-10-25 @ 18:46:30
URL: http://ambersweet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0