Tillbaka till skolan

Hej allihopa! :)

Imorse sjöng mobilen på Don't say lazy och en trött Amber vaknade. Efter lite frukost sprang jag omkring och försökte hitta allt jag skulle ha på mig, det mesta hittade jag ju till slut, men, men... Jag hann bara borsta tänderna, håret och putsa glasögonen innan jag skyndade iväg till busshållsplatsen. Efter att ha insett att jag fick vänta ett tag innan bussen kom suckade jag tungt och önskade att jag kunde ha kommit ihåg mera exakt när jag skulle ha gått ut till busshållsplatsen... (skratt)

Sedan väl i skolan stötte jag på en del bekanta "mindre ungar" från förra skolan som skulle börja sjuan. Hrm, de både såg och lät annorlunda ut... :s Lite vimsiga verkade de vara också, men jag antar att man själv var en aningen vimsig när man började högstadiet och inte hade en aning om vart man skulle gå... (skratt)

De tre första lektionerna var vi i hemklassrummet och det var riktigt trevligt att träffa klasskompisarna igen! Vi fick nya busskort, nycklar, skåp, pennor, sudd och scheman för det här året. Jag har visst ett underskåp det här året, vilket jag inte är särskilt förtjust i. Enligt klassföreståndarna fick man visst bara byta om man var extremt kort eller lång...
:(

Schemat verkar ganska okej, men jag bekymrar mig lite för imorgon. Vi har gymnastik de två första timmarna och sedan tredje så ska vi ta klassfoto... De flesta tjejer protesterade och någon ansåg att den vägrade vara med på klassfotot om vi verkligen måste ha gymnastik före... :s ("konstigt nog" verkade killarna i klassen inte bry sig särskilt mycket... skratt)

Efter lektionerna i hemklassrummet stack vi på lunch och matrast. Efteråt hade vi biologi. Vi ska visst hålla på med Östersjön nu i början. Vi gick igenom en kartuppgift den lektionen och jag försökte vara lite utåtriktad och dela kartbok med en tjej i klassen. Det misslyckades lite grand eftersom hon själv inte är särskilt social av sig hon heller... (skratt)

Vi hade bonus (jag har det istället för finska) också, men det hände verkligen inte mycket den lektionen så jag hoppar över det...
På engelskan blev vi uppdelade i tre grupper. En för dem som behöver lite mer hjälp, medel och en för folk som inte behöver så mycket hjälp och jobbar ganska fort. Jag ska visst vara i medel och tycker det låter... Ganska okej, men jag ska se hur jag tycker om någon vecka! :D

Det var min dag, har ni andra börjat skolan ännu? :o



//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Elin Toreborg [foto]

Vilken fin blogg du har! :)

2010-08-20 @ 12:19:17
URL: http://elintoreborg.blogg.se/
Postat av: filippa

fin blogg:D<33

2010-08-20 @ 14:52:37
URL: http://fiippiibambi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0