Skolfoto bl.a

Hej allihopa! :)

Den här morgonen hade jag mera att göra innan jag kunde sticka till busshållsplatsen. Vi skulle nämligen ha gymnastik de två första lektionerna och jag hade väntat till idag med att packa kläder.

När jag väl kom till skolan fick jag vänta på en klasskompis eftersom hon måste via vaktmästaren och be om sitt skåps extranyckel. (den andra hade blivit hemma)
På gymnastiken fick vi reda på att vi ska ha det samtidigt som några sjuor. Så det blir visst lite trångt i omklädningsrummet... Vi är redan ganska många tjejer i klassen dessutom! :S

Efter att vi haft gymnastik fick vi som tur var en halvtimme på oss att göra oss i ordning till skolfotot som skulle tas därefter! När en av tjejerna halade upp en plattång så följde de flesta lydigt med ut till ett vägguttag i korridoren till omklädningsrummen... (skratt) Jag själv har hellre mitt självlockiga hår, så jag var inte någon av dem.

Jag förväntar mig inte mycket av skolfotot, mitt förra blev verkligen inte bra! :( Klassfotot var väl rätt så lyckat, men fotot på bara mig själv var verkligen ingen höjdare. Den här gången satte jag mig på kanten av bänken, men fick sedan stiga upp eftersom två av killarna i klassen ville sitta ned. Jag ställde mig på ena sidan av dem som stod längst bak och fotografen bad mig att gå till andra sidan. När jag ställt mig där ställde sig en av klassföreståndarna bredvid! :o

På svenskan hade vi olika övningar. En av dem var att alla fick en lapp på ryggen med en kändis namn. Några blev t.ex. Zlatan, Lady GaGa och Elvis! (skratt) Man skulle gå runt och fråga ja- och nej-frågor om vem man var till alla andra. Jag luskade ut att jag var ganska ung, en tjej, svensk och var inte artist... Jag kom aldrig fram till vem jag var, men när vi avslutade och tog av lapparna såg jag att jag var kronprinsessan Viktoria! (skratt)

På bilden har vi börjat med att rita synvillor. Ja, saker som t.ex. är ritade så de ser ut att ha ett djup fast de är helt platta i verkligheten.
På geografin ska vi börja med ett projekt där vi kan välja mellan att berätta om olika kulturer, städer och land på olika sätt. Jag och en kompis har valt att skriva om Paris, vi funderar för tillfället på om vi ska skriva mera om kulturen eller om vi ska ha en slags "sightseeing"! :S



//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: ANGELICA [foto&personligt]

Gillar din blogg!

Allt okej med dig? ;)

2010-08-20 @ 23:06:29
URL: http://steeler.blogg.se/
Postat av: mirja ;)

haha, önskar att vi fick göra så roliga saker :O

fin blogg!

plz kommentera min blogg, skulle bli jätteglad :D

//mirja^^

2010-08-20 @ 23:08:56
URL: http://mirjacullen.blogg.se/
Postat av: Vonskareng

Låter som en händelserik dag :)

2010-08-20 @ 23:16:22
URL: http://Www.metrobloggen.se/vonskareng
Postat av: Lona

kommentera min blogg :D

2010-08-21 @ 00:13:40
URL: http://lonas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0