Någorlunda dag

Hej allihopa! :)

Tja, dagen har varit rätt så bra. Inte perfekt direkt, men jag tror inte på perfekta dagar... (skratt)
På bussen är det oftast en massa folk nu för tiden. Jag brukar vanligtvis sitta ganska långt fram i bussen. Men nu måste man gå bakåt en bit för att hitta någonstans att sitta! Jag är inget vidare på att gå i bussen medan den rör sig, helt säkert är det att jag nog en dag kommer trilla omkull i mittgången! :S

Idag var två av mina kompisar borta från skolan, den ena meddelade att hon låg hemma och var krasslig. men den andre har jag inte hört ett smack från på hela dagen, fast hon har glömt tidigare att meddela oss kompisar om hon är borta så jag antar att hon med har smittats av förkylningen som går. (flera i min klass var sjuka tidigare)

Engelskaläraren är äntligen tillbaka och vi började med plural och singular. (saker som det är flera av) På engelska då alltså! (skratt) Jag hade hoppats på att få börja med ett nytt kapitel, men, men...
På svenskan började vi med temat skräck och fick räkna upp om vi läst skräckromaner eller sett någon skräckfilm. (huga!) Sedan fick vi läsa en skräcknovell som inte var särskilt läskig... Men den slutade mysko! :S

I matsalen har vi en liten slags bänk som man kan sätta glaset på när man tar mjölk. Jag tog som vanligt mat och mjölk på lunchen och gick sedan till ett bord och satt mig ner. Plötsligt märkte jag att glaset var spårlöst försvunnen och när jag kollade mig omkring såg jag ett glas mjölk stå på den där bänken... (skratt)

De tre sista lektionerna har vi hemkunskap och första lektionen där fick vi fortsätta med våra måltider. Jag och min grupp har blivit klar med faktatexten och försöker nu hitta enkla italienska recept.

Andra och tredje var vi i hemkunskapsklassrummet som håller på att renoveras. Alla spisar och diskmaskinen var borta, men bänkarna var kvar så vi fixade till kycklingsallad och chokladmousse! Vi åt allt tredje timmen och jag ansåg att chokladmoussen blev riktigt ljuvlig. Efteråt erbjöd jag mig att diska det mesta i min grupp. Vi hade ju inte så värst mycket att diska så alla grupper var ganska snabbt klara med det så vi fick gå ganska mycket tidigare än vad lektionen egentligen slutade.

//Amber_sweet


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Haha jag vet hur det ar med det dar med bussen! Jag ar dessutom duktig pa att knocka folk som redan sitter med min vaska medan jag vinglar fram. Valdigt graciost.

2010-09-01 @ 03:26:33
URL: http://kiminostyle.blogg.se/
Postat av: Hanna

Vilken anime är bilden ifrån? ^w^

2011-05-04 @ 18:01:30
URL: http://hhonney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0