Lite krasslig...

Hej allihopa! :)

Igår kväll mådde jag verkligen inget vidare. Näsan rann, huvudvärk, lock för öronen och kände mig lite allmänt trött... Jag gick och lade mig tidigare och somnade ganska fort efter att jag läst lite.
I morse kände jag mig bättre, men lock för öronen och lite huvudvärk var kvar... Utanför var det åtminstone riktigt bra väder. Regnet öste ner när jag vaknade, fast när jag väl sedan skulle gå till busshållsplatsen duggade det bara. (bu, fick inte använda mitt paraply!)

Första lektionen kändes lite tung, men det gick åtminstone. Efteråt på geografin skulle vi fortsätta på projektet, men hon i min grupp kunde inte vara med på lektionen... Så det blev lite krångligt, men något fick jag gjort! :)

På svenskan fortsatte vi med fantasy. Vi diskuterade lite böcker och fick sedan läsa ett utdrag ur Sagan om ringen som var en av de scener som inte hade kommit med i filmerna. Frodo och hand hobbvänner stöter på ett mänskoätande pilträd, om det säger er någonting.

Vi har tre timmar hemkunskap den här terminen. Jag fattar inte riktigt planeringen, hemkunskapssalen håller nämligen på att renoveras! Det är planerat att den ska bli klar till nästa termin, men då har vi ju bara två timmar... :( I vilket fall diskuterade vi bl.a kalorier de lektionerna. Sista lektionen började vi på ett projekt där vi ska välja ett land. Sedan skriver vi lite om deras matkultur. Efter det börjat man planera en måltid med rätter därifrån. Man lagar måltiden och får mumsa på det till lunch. Jag ville helst ha Frankrike och laga crêpes, croissanter och pain au chocolat! :D Men de andra i gruppen ville inte riktigt det... Efter en stund kom vi fram till Italien, vilket jag tycker att låter ganska ok.


//Amber_sweet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0